Inför avresan

Nu har jag packat tre väskor a 22,85 kg och det bara med julklappar, skickebud och bra att ha grejor. Den fjärde väskan är halvfull den också, tur att vi har alla vinterkläder hemma och bara behöver ha med oss speciella inköp, för typ nyårsafton och tandborste till planet då vi gör en kvällsflygning. Hela veckan har ägnats åt inköp å ena eller andra platsen, julklappar till barnen, födelsedagspresenter, julklappar till de anställda, julgrejor, inredningssaker och som vi inte hade tillräckligt mycket att göra började Tommy kolla på en ny bil också. Bilen har länge skrikit efter oljebyte och i helgen gick en blinkers sönder också, själv ignorerar jag alla sådana blinkande lampor med att dels sätta på mig solglasögon och dels höja ljudet på stereon, men Tommy är så himla redig och måste åtgärda sådana små detaljer omgående. Oljebytet skulle bara ta en kvart enligt honom och därpå var det påföljande shopping av julklappar varför jag stoiskt följde med. Efter en timme och en kvart på bilfirman, då hade vi tillbringat 30 minuter med en livligt leende bilförsäljare som försökte sälja in en ny Buick till oss för den fabulösa summan av 44 000 dollar, samt tre kvart i en fabulöst fin väntverkstad med en 60 tums tv och kaffe och dounuts och dricka, kunde vi lämna stället 44 dollar fattigare, vill minnas att jag betalade den summan för en dunk med olja sist hemma i Sverige.

 

Shoppingen blev däremot helt misslyckad, hittade precis ingenting, förutom en grekisk restaurang där vi intog en snabb, men god lunch. Däremot klev vi in genom dörren till den första affären och träffade på Carina och Åsa som var ute och julshoppade, världen är bra liten. Igår for vi till Brandons mall, en fantastisk anläggning med säkert 200 affärer, en massa restauranger och en massa folk och efter två timmar där dök Åsa upp på Victorias Secret där jag stod i kö med mina inköp, Tommy föredrog att vänta utanför, jag förstår inte det, men återigen är världen mycket mindre än man tror, eller så dras vi svenskar till samma platser vid samma tidpunkter.

 

Idag for jag ut själv och fick inköpt resten av det som stod på listan, så skönt, nu är den delen av julen avklarad. Nu återstår bara hemresa, julgran, belysning av huset, julmat, styrelsemöte, jobb, städning, putsa fönster (ha-ha, NEJ), Antonias födelsedagskalas, NÄR, NÄR, NÄR?, nyårsfest hemma, tack gode Gud för hopaläggegille, vi ska bara ha varmrätten, samt diverse fester hos vänner och släktingar som jag verkligen ser fram emot. Ska faktiskt bli riktigt skönt att komma hem, fastän vi idag haft 26 grader här och vädret i Sverige lovar helt andra grader, men vad spelar lite minusgrader för roll mot varm gemenskap?


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja världen är bra liten!;) Ha en helt underbar resa hem till Sverige, och vad gör det om fönstren är skitiga? Huvudsaken är att man får umgås med nära och kära och njuta av vad livet har att erbjuda! Vi kommer sakna er i nyår då det blir party på Barbados Isle Drive. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR önskar fam Åkermark!

2010-12-18 @ 05:29:53
Postat av: Magnus

Välkomna hem till Sverige, hoppas resan går bra och smidigt. Ser verkligen fram emot att träffa er på nyårsafton. Monica och jag har också handlat julklappar, allt klart. Vi känner inte av minsta julstress även om julgranen ännu ej är stul.. förlåt inhandlad. Jo, stort tack för det fina julkortet med era söta töser.

2010-12-18 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0