Science project

Antonias scienseprojekt som ska lämnas in på tisdag, jättekul. Från första början har jag inte fattat ett skit, det startades upp med ett föräldramöte som vi missade och gick igång med en tjock bunt papper den 12 oktober. Antonia förstod lika litet hon, bara att hon skulle göra ett experiment om ägg flöt i salt vatten. Varje vecka skrev vi noga ner vad som förväntades, allt från vad experimentet skulle handla om till detaljerade listor och lyckades tom hitta vad manipulated, responding och constant variables var för något. För en timme insåg jag att projektet inte alls handlar om frågan om ägg flyter i saltvatten, utan om Arkimedes princip och densitet! Detta ska nu redovisas på flera maskinskrivna sidor + en log över allt utfört arbete + en stor board, tabeller, data, bilder och text konstnärligt uppklistrade på ett stoooort ark, finns att köpa på Walmart. Arrrgggghhhh, vilket betyder att allt vårt slit i köket när vi stod och mätte upp tesked efter tesked i vattnet och saltet bara vägrade lösa upp sig och jag kokade skiten till slut och det hjälpte inte heller och jag hade intorkat saltvatten över hela köket till slut, var helt onödigt. Förklarar också den stora smilyn på Antonias förklaring varför hon villet göra just detta experimentet "Im doing this because ett is cool when it floating." Hon sover nu sen länge, imorgon måste jag förklara den nya inriktningen för henne samt att hon måste läsa in sig på Arkimedes. Jag har skrivit hela researchen, nu måste jag börja på logen så får boarden göras imorgon. Tröstar mig med att jag inte är ensam om detta, 98% av alla föräldrar gör sina barns skolprojekt och nyss meddelade Alicia att hon har ett projekt som ska vara klart efter jullovet.....

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tänker på ditt hat till badrumsvågen. Kombinera detta hat/fruktan med Antonias scienceprojekt så blir du mycket nöjdare. Dvs du placerar vågen i badkaret och fyller därefter badkaret med vatten. Sedan sätter du dig lugnt och stilla med ändan på vågen. Jag garanterar att du kommer att bli nöjd med vågens utslag. En klar seger för vetenskapen. Heureka!

2010-12-06 @ 08:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0