Julstämning noll

Fortfarande har ingen julstämning inställt sig, men Carina har spridit sitt dåliga inflytande till Tommy som tycker att även VI (jag) bör baka luccekatter. Inte ett av mina specialnöjen, speciellt som jag alltid brukar glöma en eller annan onödig ingrediens, typ mjöl. Insåg att det var ett omöjligt uppdrag här eftersom det inte finns kesella men Carina stack till mig en burk med ricotta ost under gårdagens lucia-övning så nu finns det väl ingen återvändo. Den tolfte går lucia-tåget av stapeln i en italiensk samlingslokal, ska bli mysigt!

Luciaträning hemma hos oss, sista repet och NU först tar de i när de ska sjunga



Efter ytterligare tre timmar blev vi klara med Antonias science projekt idag, så här tjusig blev boarden

Fortfarande kallt, idag var det bara 13 grader vid lunchtid, brrrrrr. Fick dock upp värmen under dagens andra zumba-pass, som började med en timmes svettande och avslutades med party. Hade lurat med Alicia och Ida för att de skulle få su hur hurtiga vi är men de tyckte det var "skrämmande" med allt skrikande och bröstskakande och sen var ju alla så GAMLA. Lottdragning bland de närvarande och av 6 priser tog fam Nyberg hem två, Alicia en zumba-vattenflaska och jag ett kort med tio fria gånger, slöde har tur.

Kommentarer
Postat av: Carina

Wow, så snyggt projektet blev!

Säg till när lussebullarna är bakade så kommer jag och fikar;)

2010-12-07 @ 14:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0