Växter

Jag älskar verkligen, helst sådana som är av plast och kräver ingen som helst skötsel, de brukar nämligen klara sig rätt hyfsat i det Nybergska hushållet. Jag har en liten önskedröm om ett citronträd, gjorde några fåfänga försök till en etablering a la Floridiansk juice-plantering hemma, men det var ju dömt att misslyckas. Håller dock fortfarande på min dröm och någon gång ska vi väl lyckas få ett citron träd att rota sig här, om än med hjälp av trädgårdsmästare och konstgödsel. Trodde inte att de hade julstjärnor här, men jo faktiskt. Eftersom vi är i avsaknad av fönsterkarmar köpte jag bara en att ha på köksbordet, och den ska ju ändå dö rätt så raskt så varför investera en förmögenhet i detta projekt?  Gårdagens inköp har resulterat i något rött, slokande, guldfärgat (folien kring krukan) som vagt påminner om…en väldigt sliten tulpanbukett som sett sina bästa tider, nej jag får nog satsa på en annan karriär an trädgårdsmästarens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0