Costymes or Kostymes

Jaha, veckans störst språktabbe stod jag för, vilket i och för sig inte är ovanligt. Shiraz, som ska ha den där stora julfesten påpekade för femte gången betydelsen av att det var snygga kläder som gällde, ”very high dress” och jag frågade om det var smoking som gällde. Nej, hon ville inte ha någon smoking, no smoking in her home. Nej, nej, men jag tvingade ju Tommy att köpa en ”custome” igår för partyt. ”Costume” utropar hon chockat, nej det ska du ha till halloweenparty, inte annars”. Carina stod ett par meter därifrån i zumba-hallen och småflinade, ”nej, hon menar suit”. Ja just det, kostym heter suit, costym är en maskeraddräkt  och jag tror inte Tommy skulle känna för att dyka upp på cory lakes mest highraited  julfest iklädd hönsfjädrar med tuppkamm, blir nog lugnare med en vanlig kostym. Som en del i detta problem och för att täcka in kvällarna inför den förestående kryssningen, for vi till outleten i Ellenton och minsann om vi inte lyckades göra av med en massa dollar där.

 

Aj,aj........

Känns ju högst orättvist att Tommy bara kan knalla in i en affär, plocka ut en kostym i rätt storlek, prova den och den sitter helt perfekt på. Kul för honom. Själv tvingas jag prova minst 20 klänningar, men i gengäld hittade jag två som satt som en smäck, så det går väl på ett ut. I gengäld köpte jag tre handväskor, behöver ju inte passa in någonstans.

 

Ing-Marie tvingade in mig i fördärvet, trots att jag dyrt och heligt lovat att jag inte skulle falla så långt i den amerikanska skalan, har jag idag förlängt mina naglar. Bar fyra centimeter men ändå. Nej, nej, inga fyra centimeter,  men jag har lagt på tippar och allt som följde med och är säkert helt fast i beroende-nagel-träsket nu. Men jag är rätt säker på att naglarna passar bra ihop med de små svarta samt de högklackade, svart skorna jag införskaffade häromdagen, visserligen kan jag knappt gå i dem, men jag lär mig väl så småningom. Vilket lidande!

 

Sista natten med gänget, dvs Ing-Marie och Nisse far till kallare bredd gradar imorgon, så vi avslutade deras vistelse med ett besök på Wasabi, japansk restaurang där kockarna lagar maten kring en het platta, vore ju svårt om den vore kall, jättegott och en kul show.

 

Drink innan maten, kolla specillt in ljusslingan.


Angående föregånde blogg kan jag bara till min mest trogne läsare, Mange, säga, snygg limerick, men jooo vissa likheter med bloggerskan föreligger säkert…


Kommentarer
Postat av: Magnus

Snygga handväskor du köpt, särskilt den guldfärgade Michael Kors. Ser också ett par Calvin Klein på bilden. Sådana trodde jag bara fanns i Thailand. Kul att det märket äntligen finns i USA också.

2010-11-21 @ 14:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0