Halloween

Ät det någonstans man ska vara på Halloween så är det förstås i USA, när man går in för något så gör man det rejält! Det firas egentligen idag, alltid 31/10 oberoende av vilken dag det är, lite synd om barnen, hade det varit en måndag hade de varit lediga men nu brände det alltså inne. Inte alls som i hemlandet där man kompenseras med en extra ledig dag någon annan gång om nationaldagen är på en lördag eller söndag. Fast det kanske bara gäller arbetslivet när jag tänker efter. Här skulle folk skratta ihjäl sig om man bara nämnde en alternativ ledig dag, här får man nöja sig med sin årliga semestervecka, eller om man jobbat ett antal år i företaget, sina två veckor.


Vendela, Alicia och Ida bakar cupcakes "de blev asgoda mamma", Familjen Åkermarks kök blir sig väl aldrig likt igen. 

Idag firade vi alltså med ett knytis hos Mia och Olaf, börjar kännas som tradition, vi var där i fjor också. Det var då jag tog med mig pumpsoppa som jag först kört i en exploderande mixer varvid hälften av jättegrytan med soppa satt på väggarna, taket, i brödrosten för att inte tala om över hela mig. I år kom jag lindrigt undan med att ta med glass, inget hemmagjort där inte. Fantastiskt trevligt och roligt som vanligt och det var nog en 200 barn som ringde på dörren för bus eller godis. Våra egna var förstås också ute och gjorde grannskapet osäkert och kom hem med mångfaldens godis, garanterad sockerhöghet i minst två veckor om de ska sätta i sig allt det där. Själva hade vi satt ut en stor skål bredvid vår utkarvade pumpa, när vi kom hem var det fyra bitar kvar.


Många svenska barn och ungdomar



Jo, det är en Nybergaunge, kan man knappt se utan gluggen mellan framtänderna.


Alicia, Ida, Vendela och Alba. Snyggaste brudarna i stan? Ja förmodligen!


Arg pumpa
 

Själva behövde vi inte klä ut oss och det var rätt skönt för det gjorde vi desto mer igår, då var det stor fest hos Kerri, henne har jag säkert träffat tre gånger, varav två på zumban, men som sagt, de är generösa amerikanarna. Skulle kunnat tagit upp hela rullen på kameran bara på deras dekorationer så det var bästa att inte börja plåta överhuvudtaget. Redan uppfarten är smyckad med tremeterhöga monster som hänger i palmerna, utanför entrén står en jättedocka som inne i huset har sällskap av flera till, rörliga med rullande ögon osv. I ett av rummen var precis allting klätt i spindelväv, man kände sig förflyttad till en gammal övergiven borg i femtonhundratalets Transylvanien. På pation var det uppdukat med mat och en stor bar men festligast var nog efterrättsbordet med allt från kakor i form av pumpor till en kattlåda med bajslortar i choklad i. Kreativiteten hos gästerna var hög och konstigt nog var det inte två stycken som kom i samma kostym. Fredrik höll på att gå åt i sin kostym, den var gjord i 100% nylon, ungefär som att gå naken i ett regnställ i 30 graders värme, mysigt.

 

Jag, Tommy, champagneflaskan Carina, Gangstern Fredrik, hippie-Tobbe och Åsa Adamms.


Lite champagne före festen, vilken dryck skulle hon annars bjuda på?


Åsa och Tobbe


Fredrik och Carina


Ja och så då vi förstås


Mysig betjänt när vi anlände

Partybild, Lady Gaga med ryggen hit var superlik


Som sagt, kreativitet på hög nivå


Husets värdinna Kerri till höger, damen till vänster kommer jag aldrig att känna igen om jag träffar henne.

Åsa, Carina och Kim


Faktiskt en efterrätt


Kvällens värdpar Kerri och Adam


Nej, nu blir det inte mer för den här tjugofemöringen, när man uppnått den ärevördiga åldern av….tjugoåtta…… så pallar man inte med två fester på rad, Happy Halloween på er alla!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ser ut som en riktig höjdarfest! Fantastiskt kul! Kul för Tommy med, som gillar att klä ut sig...?! Åt ni ur "kattlådan"? Det hade jag ALDRIG fixat!! Kram på er

Hälsningar från familjen Palmgren

2010-11-01 @ 09:20:20
URL: http://patricianyberg.blogg.se/
Postat av: Andy

garvar ihjäl mig! Farsan ser ut som en tub tandkräm =)

2010-11-01 @ 15:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0