Regn

 

Här har vi suttit och skrutit för våra svenska vänner att vi har så fint väder och så dyker Ing-Marie och Nisse upp och det gör inget annat än regnar. Det enda jag varit med om hitintills är att det kommit en skur på en timme och sen har det varit fint igen men igår var det grått hela dagen och regnet bara trillade ner med jämna intervaller hela dagen. Såg nog att de sneglade misstänksamt på oss när vi bedyrade de 30 grader vi haft varje dag sedan vår ankomst. Som goda svenskar tog de det dock med jämnmod och började istället planera in alla butiker de skulle besöka under de regniga dagarna.

 

Inte nog med att de anlände på årets regnigaste dag, dessutom lyckades de pricka in den dagen vi skulle få vår nya säng. Tack och lov var den uppdelad i två bitar men jag kan svära på att varje del vägde minst 60 kg och trappan upp till övervåningen kändes som om den innehöll 300 trappsteg, minst. Nisse såg ut som om han önskades sig hem till hängmattan i Sätila igen, oberoende av väder, men upp kom eländet. Blev spännande premiär med darr i sängen och lyft både här och där. Kändes dock lite sjukhuslikt med fjärrkontroll och säng på stativ men blir fint att kunna höja huvudgaveln och få lite massage, kommer säkert att använda det hela första veckan.

 

Otrevligt värdpar som vi är har vi jobbat som vanligt och dessutom kräver jag absolut tystnad i en timme på kvällen när jag ska skriva i bloggen, igår la den dock av om ni undrar över tystnaden, och så ett par timmars läxläsning med barnen, så tro inte att ni kommer att tröttna på oss när ni kommer hit, ni har semester men det är vår vardag så the show must go on.

 

Håller på att förebereda för kräftskiva, Åsa, Carina och jag ska fixa till en på torsdag och har bjudit in några svenska tjejer till plus några amerikanskor som vi umgås med. Dessutom har amerikanskorna bjudit in några fler amerikanskor, thats the way here, så nu är vi plötsligt uppe i 15 pers (bara damer…..) och vi innehar fem kilo kräftor som vi hamstrat på Ikea under augusti månad samt två kilo räkor som vi ska kalasa på. Carina påstår med säkerhet att våra amerikanska vänner nog kommer att både spotta i glaset när det gäller snapsen samt med stor skeptism äta kräftorna så det blir säkert mer än nog över till oss svenskar. Ing-Marie har dessutom fyllt på mitt förråd av ostbågar och svenskt lösgodis så det blir några sådana delikatesser också, plus kräfthattar och lysande månar, ingenting skall besparas oss! Bilder och foton? Öhhh, nej tror inte det nej….

 

Idag blev det bio med Antonia, ett dåligt löfte/muta sen helgen, och ännu en amerikansk drömbio med lyckligt slut. Hon skrattade gott hela bion igenom men mest på slutet när hon såg att jag grät, vadå, det är faktiskt sorgligt när en tecknad varg dör. Jag gråter när jag läser Bamse också och möjligtvis på bröllop, annars är det rätt långt mellan skvalfallen.

 

Nej minsann om det inte bara trillade över mig både lite idétorka och oinspiration, kan det vara regnet? Hörde att det var lite av den varan hemma också så då jämnar det väl ut sig.


Kommentarer
Postat av: Peter

"Spännande premiär i sängen med lite darr här och där". Kan du utveckla det? Nä, förresten, jag vill nog inte veta!



Sleep tight!

2010-11-04 @ 13:28:43
Postat av: Anna

Tjohoo! Imorgon ska resan äntligen bokas! Har ni nåt bokat i januari? Vi verkar komma i andra veckan nångång=) Först allihopa en vecka ungefär o sen ska Krille iväg o jobba en knapp vecka o sen drar vi hem. Passar?

Stor kram till er alla!!!!

2010-11-04 @ 20:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0