Robyn och Veterans day

På torsdag är det veterans dag och alla är lediga från skolan, tror dessutom det är stor röd dag. Vet inte riktigt vad vi ska fira men det har ju med militären att göra och alla hjältar som försvarar landet. Vet inte om vi har hunnit bli helt hjärntvättade på de månader vi varit här, men här är Antonias bidrag till den insamling vi gör för att lämna vidare till ett ”Veterans hospital”, plus att vi donerade godis, men tidningar hade vi inga roliga de ville há, Pndus finns ju inte på engelska.






Igår kom Antonia hem med sitt betyg, det vi fått innan var bara någon slags muntlig förvarning. Förutom rena betygssättning, det här är då det första nioveckorsbetyget, ska bli totalt fyra under läsåret, innehåller det närvaro, frånvaro, giltig och ogiltig och en ruta (i vårt fall inte ikryssad) med att ditt barn kan bli hjälpt genom att ”attending school regulary” och ”getting to school on time”.  Det innehåller även 17 olika rader med allt från ”Follows School and Classroom rules” till Respects Authority”, är glad att vi inte hade några bockar där heller. Hon fick betyg i åtta ämnen varav hälften ”A”, 3 ”B” och ett ”C”, vi var mer än nöjda, men själv var hon lite missbelåten och förväntar sig åtta ”A” till nästa betyg, begriper inte var hon fått sina ambitioner ifrån.

 

Nisse och Ing-Marie for igår iväg till Naples och gottar sig nu några dagar på stranden, rapporterna vi får därifrån låter bra. Från att ha varit iskallt ”ehhh 17 grader” är vi nu uppe i normala temperaturer om 25 igen, skönt, började ju ta lett på varmvattnet när man duschade.

 

Robyn är ute på Amerikaturné och kom faktiskt till Tampa och när en svensk artist kommer till Tampa måste man givetvis gå dit även om det kanske inte är ens favoritmusik. Försökte tappert lyssna in mig på spotify först men njaaa, inte riktigt min musikstil. Detta uppenbarade sig ännu mer när vi väl kom dit men först var det en lång väg dit. Koncerten var på Ritz och jag såg framför mig ett flådigt hotell med mycket speglar men det var en nattclub som säkert har varit flådig för några år sedan men inga röda mattor här inte. Först var det dock fördrink hos Malin som bor precis i närheten, med amerikanska mått alltså bara fem minuter med bil därifrån. Kul, och fick träffa en massa nya svenskor som jag aldrig mött tidigare, vi är ett stort gäng här. Sen invaderar vi alltså Ritz, som vid uppgiven speltid om åtta på kvällen är märkligt tom. Det visar sig att speltiden för stjärnan, alltså Robyn, är vid tio-halvelva. Retirerade snabbt för att hitta en bar att lugna ner oss på innan vi äntrade detta ställe, tonerna som strömmade ut genom dörrhålet associerade inte direkt till en musikalisk drömverksamhet.  Fick mig för första gången serverad en margaritas i plastmugg med grönt salt till, men den gick minsann ner ändå och var rätt god.

 



Vi stannade till vid en grekisk restaurang först, målet var sushi men så lätt det kan bli fel, och tog oss en margaritas i väntetiden, god och dessutom happy hour. Maten var också helt superb. På bilden, Carina, jag, Ing-Marie och Åsa.


The star herself




Minst halva svensk-gänget, vi blev liksom en liten klunga för oss själva....

Till slut äntrade då vi portarna till Ritz och dörrvakterna var verkligen trevliga om väl än kanske lite  väl rörliga med lillfingret. Innanför portarna bestod publiken av 650-700 människor, varav vi var 15 svenska damer i åldern 40 plus, ca 20-tal till av samma kön men med annan syn på det sexuella livet och resten då, 98%  bestod av mycket snygga, rätt unga och väldigt homosexuella pojkar.  Jag vet att jag kan vara överdrifternas mästare ibland, men jag svär vid mina barns huvud att i stort sett var fördelningen enligt detta i mitt upplägg givet. Var väldigt speciellt att se en så stor artist i detta sammanhang och jag stod bara fem meter från scenen, detta märkte man på att inte bara byxorna utan även ytterhuden fladdrade i takt med musiken, men tacka vet jag Per Gessle, där hade man kunnat rocka loss lite och låta halsmandlarna flörta med musiken. Till och med nittiotalets stora idol Magnus Uggla hade fått mig i extas i söndags men det är bara att konstatera, man börjar bli gammal….


Kommentarer
Postat av: Magnus

Det måste varit svettigt att på en enda kväll hinna med att kontrollera 650 personers sexuella läggning. Inte utan att man blir imponerad. Undrar därför vem som egentligen borde hyllas på Veterans Day?

2010-11-10 @ 08:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0