Förberedelser inför Halloween

Halloween närmar sig med stormsteg så idag inledde vi jakten på dräkter och jag kan lova att det finns en uppsjö. Carina hade fått den strålande iden att vi skulle gå som ABBA, funkar ju bra när vi är fyra men att hitta passande kläder visade sig vara ett omöjligt uppdrag. Förbannade min förmåga att vara oförutseende att inte packa ner alla utklädslar vi har hemma, skulle kommit bra till pass nu, inklusive det set med 70-tals kläder vi hade på förförra cykelfesten. Å andra sidan hade det nog varit lika lätt att stoppa i Tommy i en vit overall med högklackades stövlar och 70-tals peruk som att få påven att käka p-piller.

 

Vi började i en affär på BbD som hade sådär sortiment varpå vi for vidare till Brandon, två mil bort, är ingen lång väg att köra här, helst inte om det är på motorvägen. Ett otroligt utbud av partyartiklar men dräkterna var dyra med amerikanska mått mätt och i förhållande till kvalitet, kände oss inte hågade där heller. Eftersom både Olle och Antonia behövde dräkter till på fredag, stor parad när de ska vara utklädda till en bokkaraktär, for vi på eftermiddagen till Walmart och där var det utbud kan jag lova. Carina ska förverkliga sitt jag och bli en tuff brud i lyxförpackning, utklädd till en champagneflaska, Fredrik blir 20-tals gangster och själv hittade jag en flapper-dräkt, 20-tals go-go flicka som vid hemkomsten och provningen dock fick mig att inse att dåtidens mode med 40-kilos kroppar och utan konturer även följde med denna dräkt, alltså inget alternativ för mig. Köpte en 100-dollarsdräkt till Tommy, ja alltså, den kostar inte 100 dollar utan är i form av en hundradollarssedel som man hoppar i typ en säck eller fodral. Vill han inte ha den får han vara varmkorv, sådana dräkter fanns också.

 

Annars har det varit svettigt idag, både vädermässig och annat, nämndes på nyheterna att det var värmerekord för årstiden, tror jag så gärna, föredrog faktiskt att sitta inne ikväll och skriva, vilket är ovanligt. En annan anledning till svettningar och viljan att sitta inne var uppackande av alla möbler och sammanfösande av kartonger och utbärande av skräp. Man kommer långt på envishet, lite råstyrka och en handduk men att få upp Mistralen själv på övervåningen gick jag bet på så där ryckte Carina och Fredrik in. Ska bara fixa lite tavlor, lampor och pynt så ska det sedan komma lite bilder på det snart färdiginredda huset. Men njuter av att sitta i en Royal fåtölj, jaaaa Mange, nu är det reklam på hög nivå, lägga upp benen på en pall och känna hur hela kroppen och ryggen slappnar av i detta fantastiska instrument.

 

Lunch på Maggies tearoom med fem andra Cory lakare, de är så hjärtegoda och glada de flesta amerikanare man möter, nu blev vi inbjudna till stort christmas party i december. Värdparet kommer ursprungligen från London och är rätt trötta på amerikanarnas nondressing kod så det är full galamundering som gäller då, oooooturligt nog har jag inget sådant med mig, blir nog tvungen att shoppa något inom en snar framtid…..


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ett Halloweentips: I stället för 100-dollarsdräkten till Tommy: Ta en stor överbliven Nelokartong, gör hål för armar, ben och huvud, stoppa in Tommy och vips är han förvandlad till Svampbob Fyrkant. Garanterat stor succé.

2010-10-27 @ 20:22:02
Postat av: Andy

Mycket kreativ idé av Mange. Annars kan man ta en röd mössa, polkagriströja och blå hängselbyxor och vipps är han Televinken. Eller, så kan man klä honom i blå kroppsstrumpa och kränga på en vit rånarluva och simsalabim har vi en topps!

2010-10-28 @ 16:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0