Lyxig lördag och sen söndag

 

För att börja bakifrån, jag är ju rätt bakvänd för det mesta, så var jag idag ovanligt sent på det när det gällde löpningen Alicia ska börja på imorgon. Tufft schema, träning tre gånger i veckan och våga inte utebli. Letade efter löparskor, kunde ju inte åka iväg till outleten  bara för detta så det fick bli Wiregras, åkte därifrån 200 dollar fattigare, det är dyrt med sportande barn. Fast vi hann förstås inom Victorias secret och Holister också…. Har hållt på hela dagen med att försöka hitta hemsidan där man ska betala in 20 dollar för sportförsäkringen de måste teckna, men ideligen blivit avbruten så först nu fixade jag det. Upptäckte då också att det inte alls duger med det medicinska formulär som vi gjorde innan skolan började, här måste hon gå igenom en ny undersökning, det var en bibba om 9 blad som jag fick dra ut, varav den ofyllda läkarrapporten bestod av tre sidor. Jag räknade till inte än mindre 10 ställen där förälder skulle signera, här lämnas inget åt slumpen. Får väl ägna ett par timmar åt detta ifyllande imorgon samt dra iväg till en walk-in-clinic och så störa Kim igen, måste givetvis undertecknas av en Notarius Publicus också.

 

Vi har fått hem Alicias skolfoto, så här bra blev det!

Annars hade vi en fantastik lördag, Anonia och jag var på garagesale i grannområdet Arbor Green och lyckades träffa på Mrs Garcia igen, hennes dotter sålde ut alla sina Disney-böcker, vilka är precis rätt nivå för Antonia att läsa, för 15 dollar fick vi 30 cm i bokhyllan, bra kap. Sen kom Carina och Fredrik förbi och plockade upp oss i båten, himlen var knallblå, grabbarna grus styrde och drack öl, vi gottegrisar bredde ut oss i fören som några andra paschor och njöt av iskallt, vitt vin, this is life! Vi gled runt alla landtungorna för att kolla på pooler och få lite inspiration, men ju längre tid vi tillbringade till sjöss, ju lägre ner på listan hamnade pool och ju högre upp kom båt. Vi kunde dessutom gjort ett riktigt kap, lagom när de släppt av oss hemma på bryggan dog båten helt sonika, startade för att gå 30 meter ut och där dö igen. Trots avståndet kunde man gissa sig till vad Fredrik tyckte om båten och precis hur mycket den var värd i det ögonblicket, vilket han förtydligade senare på kvällen.

 

Inget kul ställe att få motorstopp på!

Det visade sig att ingen i svensk-ligan hade några planer för kvällen och Carinas förslag om att vi skulle gå ut och äta förbyttes till pingis-turnering hemma hos Åsa och Tobbe. Det vita vin som tidigare inmundigats fick nu snabbt påfyllning och det måste varit ett magiskt glas, fattar inte hur det kunde vara fullt hela tiden fast jag sippade på så gott jag kunde. Visade sig att alla damer fått liknande magiska glas, många trötta huvuden idag och många svenskor som skulle ta en alkoholfri söndag. Vet inte om det räknades som doping eller om det är min allmänt kända dåliga-förlorar-anda som fick mig till en vinst i första omgången, någon bollkänsla eller någon som helst fallenhet för spelet har jag ju inte. Carina dopade sig mycket mer för hon vann stort över mig i andra spelomgången men jag får väl trösta mig med att hon tog hem andraplatsen totalt, så hon måste räknas som duktig. Fantastiskt trevlig kväll blev det i alla fall och kul att se deras nyinredda hus, fick vårt hus att kännas som en skokartong.

 
Mysigt i solnedgången



Alicia och Ida, alltid lika glada


Husets värdpar, Åsa och Tobbe och så Olof

Däremot undrade jag vad i hela fridens namn vi skulle med 300 kvm till idag på förmiddagen när vi skulle städa eländet. Förra veckans lista med dammsugarens egenskaper kan nu förlängas med tung, värdelös, måndagsex – ett drivband har redan hoppat av, och dessutom luktar det illa när man kör den. Gör ständigt nya upptäckter här, idag såg jag att bakom en av speglarna i mitt badrum, jag har tre speglar för säkerhets skull, fanns det ett inbyggt skåp i väggen. På tal om antal känns sex toaletter alldeles för många när de ska städas. Efter tre helgers bråkande om vem som skulle städa toan alternativt duschen gav vi upp och lät Alicia behålla badrummet så får Antonia använda gamerummets toa, med villkor att de städar dem själva. Så har ju Tommy och jag varsitt badrum med gemensam dusch, ett fullt badrum där nere och så ett som hör till gästdelen. Fast smidigt när man skulle köpa tandborstar, behöver inte längre leta efter fyra olika färger…


Kommentarer
Postat av: Magnus

Härliga bilder. Det ser riktigt mysigt ut. Får väl hoppas på växthuseffekten.... Hälsa Alicia att hon är jättesöt på skolfotot.

2010-10-19 @ 21:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0