Möbelkrängare

Idag har det varit möblernas dag, vi gjorde beställningen  när jag var hemma, för fem veckor sedan, Hasse skrämde fram dem på tre veckor istället för på sex och sen lyckades vi vara så många inblandade att sändningen gick med flyg istället för med båt, vågar inte ens tänka på vad 13 kubik, varav två soffor på pall, kommer att kosta. Men skönt att få möbler, har ekat bra tomt bra länge och det känns inte riktigt som ett hem med bara tre sängar och ett litet köksbord. Möbelleveransen skulle komma mellan klockan två och sex, tio minuter över två var jag rejält rastlös över att gå och vänta och kunde mycket väl föreställa mig att de skulle dyka upp lätt försenade vid halvsju tiden, är ju van vid svenska hantverkare. Halv tre plingar det dock på dörren och därutanför står en pågaspoling, en tvärhand hög och ska lossa mina 21 kolli med en handtruck. Att få in allt i garaget, där det inte finns någon aircondition och idag var det extremt varmt och luftfuktigt, kändes inte som ett bra alternativ så pojkstackaren lovade att göra sitt bästa och få in det i huset. Visade sig att han var beväpnad med en säckakärra också, så med gemensamma krafter lyckades vi få in alla kollin i vår stora och tomt ekande hall. Inte en enda skada på möblerna, trots att de fraktats halva jorden runt och trots att alla paket där tullen märkt upp med grön tejp att de öppnat lådorna var fullständigt söndertrasade och diverse ben stack ut överallt. Hade skickat med två små lådor med höganäsporslin också, är trött på det hemma, men här känns allt svenskt bra, även detta kom fram utan en skråma.

 

Bara en del, de kommer mera....

Så tjusig i sin nya dräkt och nya skor

Antonia skulle ha sin första balettlektion idag, väldigt tjusig i dräkt och skor och uppsatt hår och Alva skulle också prova på. Kom med andan i halsen som vanligt, en minut i halv fem och föste in barnen i salong II, där alla tittade konstigt på dem. Hade tagit fel på tiden, nybörjarlektionen börjar klockan halv sex, typiskt mig, men lurade med mig dem hem och där åkte Mia genast på att packa upp och flytta soffor, nej, nej, jag lovar, det VAR inte med vilje jag tog fel på tiden. Hallen är full av ouppackade och välemballerade möbler men när jag far inom Åkermarks för att hämta Alicia lånar jag ända med mig åtta stycken tavlor som de inte har plats för men som vi kanske kan använda. Funderar som bästa på hur jag ska lyckas prångla in dem genom dörren, emballaget och lådorna när jag får syn på ett 2 gånger 2 meter och 50 cm tjockt paket utanför dörren. Det är madrasserna till våra sängar som kommit, en vecka för tidigt ungefär. Alicia och jag lyckades med gemensamma krafter släpa in det otympliga åbäket när tanken slog mig, vi ska ju ha delade madrasser! Men det var rätt, fattar bara inte hur de tänker när de packar ner båda två bredvid varandra istället för att göra två smidiga kollin av dem istället. Sängbotten var inte med, den kommer väl på måndag då.


Möbellager? Pappersåtervinning? Nej, Nybergs residens. Pluspoäng till Alicia som pressade ihop alla kartongerna. Samtidigt som hon sms:ade och pratade i telefon, men hon är ju av kvinnligt kön.

 

Lyckades få igång bevattningen idag, är väldigt stolt, och det behövs verkligen, har inte regnat på 5-6 veckor. Nästa problem är avloppen, tror inte Tommy hann mer än sätta sig i bilen förrän det blev stopp i toan här nere, vilket olyckligtvis är den vi använder mest. Mia upplyste mig om att man bör ha en sån där rörmokartratt på varje toalett här och när jag tänker efter och man är på en toa i någon affär finns där aldrig någon toalettborste men däremot en sådan där svart tratt. Har ju inte lyckats lära mig hur en sådan fungerar och känner ingen större längtan efter att utforska detta mysterium heller så det får vänta tills Tommy kommer hem. Kul förresten, att leta som en idiot efter någotsånär snygga toaborstar i rostfritt och så sätta en svart, fräsch vakumpropp bredvid.

 

Avslutningsvis så letar jag cyklar på craigslist, typ blocket och idag hittade jag en intressant på Busch garden gatan, bara 15 minuter härifrån. Visserligen kostar en ny cykel bara 250 dollar och man kan få en för drygt 100 bucks på Walmart, men jag vill ha en hederlig kärringcykel med stor sadel, pakethållare och cykelkorg. Dessutom har jag inte lust att lägga för mycket på den, eftersom jag har en svag känsla av att den inte kommer att användas över hävan. Har ju cykelavstånd till Carina och Åsa och just ingen mer, kunde förstås ta cykeln till zumban på Arbor Green, men vi är ju alltid så sent ute...:-).  Just i den här annonsen stod det speciellt cykelkorg, det var det jag fastnade för. Inget foto, men det kunde fås på begäran så det frågade jag efter, anlände nyss, här är cykeln:

Min stil? Njaaa, kanske inte..... Men kan ju vara bara med tre hjul på sena lördagskvällar.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Stiliga foton. Antonia färgmatchar övrig inredning. Alicia likaså. Är det avsiktligt att det liksom finns en Nelomöbel med på varje bild? Product placement tror jag det kallas i filmbranschen. Cykeln ja, den var riktigt häftig. Köp den så kan du ta cykeln nästa gång du ska shoppa och därmed förena nytta med nöje.

2010-10-26 @ 20:43:53
Postat av: Jenny

Ha ha ha, tog du inte den cykeln? Den måste ju varit gratis!!!!!!

Härligt att ni fått alla möbler om snabbare än väntat.

Ha de bra!!

2010-10-27 @ 11:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0