Möbelmontering

Trekilos vikter på zumban idag, ha-ha, eller var det nu pound igen, alltså 1350 gram, låter mer troligt. Svettades i alla fall mer än vanligt så någon nytta gjorde det väl, även om min koordinationsförmåga är i stadiet neandertalare dansa bugg, så är det fortfarande kul. Har lyckats lura med Carina att vi ska gå måndag, onsdag, fredag, är ju alltid svårare att smyga undan om man är några stycken och peppar. Åsa, den stackaren, har så ont i ryggen att hon knappt kan gå och då ännu mindre tänka på att virvla runt med höftbenen i takt med en eldig mexikanska med slängande hårsvall som skriker uppmuntranden  ”gooood ladies” medan hon plågar oss å det yttersta gräns.  Idel collegeklädda damer som tränar, inga supersportiga hollywoodfruar iklädda diamantörhängen och märkeskläder har ännu dykt upp.

 

Idag fick vi vår första sändning med möbler från världsmetropolen Knislinge, två stycken Kroken stolar, beställda huvudsakligen för att de ligger på lager samt att de kommer omonterade och kan skickas med posten. De vita, fina Nelo-lådorna vi skickar våra möbler i, anlände skitiga, tillbucklade och en med ett stort hål i ena sidan, men möblerna hade klarat sig. Rätt kul att kolla kvittensen, det tog fem dagar från Knislinge till Miami och sedan tio dagar därifrån till hit, som då tar fyra timmar med bil. Konstig logik. Inte lika kul att montera dem, trodde vi gjort vårt i monteringsväg när vi skruvat ihop det ena platta paketet efter det andra men en pärs till skulle vi igenom. Hur många möbeltillverkare behövs det för att montera ihop en Kroken? Minst tre, vi var två från början men jag lämnade arenan i halvtid för att vårda mitt apelektiska utfall, gissar att blodtrycket var uppe i 160/120 någonting. Ska aldrig, aldrig mer le i mjugg åt en kund och påstå att ”det är enkelt, det tycker alla” när de ringer för att klaga på att det är svårt att montera. Aldrig! Är också glad som tusan att jag inte är tvättäkta amerikan, bröt nämligen minst två naglar så då kunde jag ju stämt nämnda möbeltillverkare på en förmögenhet, minst. Eftersom Tommy stått i kyrkan och heligt lovat att älska mig i nöd och lust får han här tillfälle att bevisa detta genom att montera ihop stol nr två helt på egen hand, själv tänker jag endast beröra nämnda stol när jag låter ändalyktan nudda sittdynan för att djupt sjunka ner i den och kanske för en gångs skull se på tv.

 

Ny Publixrunda idag, som alla andra dagar höll jag på att säga, men det blir rätt ofta, märks att man äter alla måltider hemma och dessutom ska fixa barnens luncher också. Alicia äter rätt ofta på skolan, men jag ska ta det under övervägande, hennes kortbyxor har nu bevisat att torktumlarna i USA är mycket mer verksamma än de hemma, har nämligen krympt plagget en  hel storlek på sex veckor, fast de varit torktumlade till bristningsgräsen därhemma. Själv tror jag ju att det är den fuktiga luften som får plaggen att krympa. Men tillbaka till Publix, letade efter aloe vera juice, Kimman hittade det när hon var här förra året och hälsade på när vi provbodde, en liter för 5 dollar, riktigt hyfsat om man jämför med de 300 spänn som samma liter kostar i Svedala. Sprang runt som en liten virrig tomte i fruktavdelningen och till slut kom en Kunta-Kinte liknande man fram till mig och undrade om han kunde hjälpa ”mam”. Förklarade mitt ärende men det blev lite svårare när jag skulle förklara vad aloe vera var eftersom jag varken kom på vad växt hette eller frukt för den delen då jag ville ha fram att den brukar finnas vid fruktavdelningen. Han letade febrilt bland juicerna i kyldisken och gick sedan över till de som inte står i kylen, men när jag tyckte att ok, det spelar ingen roll, blev han helt förtvivlad. Givetvis skulle han hjälpa mig och dök på en annan anställd, det slutade med att denna ringde upp Publixet där jag inhandlat juicen förra gången och under tiden blev jag underhållen om Tiger Wood, eftersom jag kom från Sverige och vad han tyckte om den sortens män och med min erbarmliga engelska förstod jag säkert en fjärdedel. När jag sent omsider stod med näsan i mjölkdisken dök han upp med två olika dunkar, det var bara att välja osockrat eller naturell. Mängden var en gallon, 3,75 liter och priset sex dollar. Visade mig även att juicen fanns under medicinhyllan, mycket logiskt….


Kommentarer
Postat av: Magnus

Precis som du lämnar jag arenan i halvtid. Hade sett fram emot en mysig kväll framför teven men Holland har redan gjort 2-0. Ska fortsätta läsa Hypnotisören av Kepler, betydligt mer spännande än fotboll. Så, Aloe Vera - eller vad det nu är man säger på Hawaii.

2010-10-12 @ 21:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0