Naglar

Kapitalismen har segrat, stolt vaja de amerikanska flaggorna i skyn och snart är jag bästis med Anna Anka, har varit och gjort något jag ALDRIG skulle göra, nämligen mina naglar. Men det tog minsann sju veckor innan jag masade mig in på en walkin nagel clinic och jag har inte helt hemfallet åt det yttersta gräns, har inga lösnaglar, gjorde bara vanlig manikyr och pedikyr. Tänket egentligen bara fixa fötterna, men damen, sneögd den här också fast från Vietnam, gav mig ett så långt ögonkast i handhöjd att jag fattade galoppen och infogade snabbt ett ”and maj händs to”. Hon såg genast gladare ut och placerade mig i ett stort åbäke till stol som genast fick mig att associerat till en mindre glad variant med ström i och jag hoppade också högt när jag fick en kraftig stöt i ryggen, det visade sig dock vara den inbyggda massagen. Fötterna sjönk ner i ljummet vatten och blev sedan vederbörligt behandlade med krämer, peeling, massage, filade, klippta, inpackade och då de till slut var så rengjorda att jag kunnat tävla med en nyfödd bebis nyss framkommen från nio månader i magens ljuva hägnd, målade med precision. Vid mina fötter satt en liten vietnamn-man som hela tiden log från öra till öra, händerna sköttes av madammen själv. Mot slutet av behandlingen framkastade hon listigt att tog man både manikyr och pedikyr fick man vaxade ögonbryn gratis. Är väl antagligen lika beroendeframkallande som choklad, har man en gång provat kan man aldrig sluta, men gratis klingar ju alltid bra så varför inte? Här var det inga små remsor med uppvärmt vax på inte, här lades det ut direkt från grytan med en glasspinne, på med en tyg bit och ritsch, ratsch filibombombom så var halva ögonbrynet borta.  Upprepades uppe och mellan och om någon månad kommer jag antagligen att se ut som en ung Jöback med ett 15-cm långt och två cm tjockt ögonbryn mellan pannloberna.

 

Känner mig sååå tjusig såååå....

Ungarna blev vederbörligen imponerade, tror inte jag har haft målade naglar sedan vi gifte oss och det kan de knappast komma ihåg. Antonia kan man dock inte ge lillfingret, hon ryckte genast åt sig hela handen och undrade om jag inte kunde börja klä mig fint nu också, som Beth.  Det betyder välsydda kjolar och blusar och 10-cm klack, inte precis min stil, men har det nu börjat så vet man ju aldrig var det slutar, botoxen är nära! Tommy blev inte lika imponerad, vi hade en Kroken kvar att montera och då behöver man alla naglar och helst tårna med, samt har vi kommit på att kniven på korkskruven var väldigt bra att använda, där ser man, en korkskruv är alltid bra att ha. Med gemensamma ansträngningar och en viss utökning av vårt ordförråd lyckades vi även få ihop denna stol och gav oss genast i kast med att hänga upp tv:n. Även detta var mycket lyckat med nymanikurerade naglar, idel vassa kanter på alla beslag och ett ton vägde den och jag fick räkna fingrarna efteråt, kändes som om minst hälften gått av på mitten när vi lyfte eländet på plats.


Före...


Efter!

Var lätt skräpigt på golvet efter alla våra monteringar så jag plockade fram dammsugaren, en oerhört klumpigt, och skrymmande apparatur som man dessutom behöver ha bilsonkåpor på sig när man använder för att i största möjliga mån undvika grava hörselskador. Ful är den också, men det är ju inte förvånadne, det är ju amerikansk design, äkta Hover. Oerhört komplicerad och omöjlig att få under en möbel, Tommy fick visa mig hur man startade den, hur man vinklade den och hur man drog ut sladden. Han tyckte att jag borde skämmas som inte lärt mig hur den fungerade på sju veckor, själv tyckte jag att jag varit väldigt smart som lyckats undvika den i sju veckor. Ska göra tappra försök att ha så lite som möjligt att göra med den i fram tiden också.


Hörde hur det plaskade vid bryggan så Toni och Tommy laddade med spö och håv, fick dock varken Buch eller fisk.

Som final rengjorde vi ölpumpen, Tommy hade lurat in mig på Best Buy för att köpa ett rengöringsset, vilket jag tyckte var mycket märkligt, de säljer nämligen elartiklar, men det tipset hade han fått av Gerald, vår trädgårdsmästarkunnige vän, han har ägt en pub i London och kan allt om öl i allmänhet och  beerkegs  i synnerhet.  Tjejen jag till slut frågade tittade väldigt konstigt på mig när jag ville ha ” dhät ting bitviin dö keg änd dö handtag to kliin dö ting upp” och förklarade att här sålde de bara tv, tele och teknik i allmänhet, inga besynnerliga ölgrejor. Dök på Gerald nästa gång jag såg honom och han hade sagt e-bay, inte best buy….

Premiär, nu alla ölälskare, har vi 29 liter kall öl, klar att pumpas upp.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Snygga naglar och tår, inte illa!

Och riktigt snygga fåtöljer, dom passar ju riktigt bra in där:-)

Undrar hur länge där kommer att vara 29 l öl i den pumpen, verkar varmt!!!!!



Hasta la vista!

2010-10-13 @ 12:56:36
Postat av: Magnus

En amerikaniserad invandrarfru i Coral Lake

ville på sina naglar göra en ordentlig remake

Besökte vietnamesisk tant

hon måla dit en vit kant

Det blev så snyggt så vissa trodde de va fejk

2010-10-13 @ 19:18:46
Postat av: Annette

Shit vilka snajsiga naglar!!! Kan tro att Palle blir imponerad av ölpumpen.Kommer väl på, att göra listan till sommaren eller vad tror du? Det är så kul att läsa dina inlägg sen hoppar man vidare till Alicias sida och tittar där. Man kommer er lite närmare då:)Miss you all Kram från oss alla <3

2010-10-14 @ 14:57:23
Postat av: Anna

BOKA IN MIG!!! Vill också, för 1a gången i livet, få pedikyr o för 2a gången i livet manikyr...urläckert! Försökte be om semester igår men jag MÅSTE tvunget vara på kontoret den 14/1 för nån meningslös kickoff med nån bank så ursprungsplanen sket sig...eventuellt.

KRAM

2010-10-14 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0