Nöjesfält

Finns inga som kan fixa till ett nöjesfält såsom en amerikanare, spelar ingen roll om det är Disneyworld, Busch Garden eller en happening på skolan. Antonia och jag är just hemkomna från det senare, Prides´s Junglemania med allt från klättervägg till 4D teater till jump. Barnen fick betala 5 dollar och kunde sen prova på allt, riktigt kul var det, blev väldigt sugen på att gå in på 4D teatern, Antonia såg den två gånger men ingen annan vuxen gjorde någon ansats så för en gång skulle fick jag skärpa till mig. De hade också någon slags paintballspel, utan färg, alla killarna var med och så två tjejer, varav en var Antonia.

 

Zoe och Antonia laddar upp för att ta kål på pojkgänget.


Kjol var kanske inte det perfekta plagget när man ska klättra på en vägg.



Var och lämnade av Tommy på flygplatsen idag, imorgon äntrar han ett snöigt Sverige. För att trösta mig och för att jag ändå hade vägarna förbi svängde jag inom IKEA, började känna en lätt abstinens, har säkert inte varit där på två veckor. Jag har säkert nämnt det innan men skillnaden att gå in med en man, ”Nu köper vi vad vi ska ha efter listan och ser till att komma ut härifrån så fort som möjligt” är gigantiskt stor mot att gå in med en annan kvinna eller gå själv. Blev lite runtomkringprylar som typ vaser, ramar och annat pynt som livar upp hemmet, som definitivt inte hade hamnat i inköpsvagnen om äkta maken befunnit sig på plats.

 

Fika på bryggan igår.

Mycket märkligt, så fort Tommy försvann slutar det mesta att fungera, bevattningen gick inte att få igång, tv:n lyser helt svart, dvd:n godtog bara en skiva, laddaren till telefonen drogs isär på mitten och ena halvan sitter kvar i jacket och dessutom har internetet lagt av, vet därför inte när denna blogg överhuvudtaget kan publiceras. Nästa steg är att dammsugaren slutar fungera, vilken välsignelse det skulle vara då!

 

Imorgon ska familjen Åkermarks samtliga manliga medlemmar plus Carina lämna Tampa för Ishocheyhelg så vi ska få låna Ida, samt Molly, antar jag (hunden) vilken tjejkväll vi ska få, mysigt! Vet inte riktigt hur de lyckas, de där två tjejerna, Alicia och Ida, men de tillbringar de mesta av dygnets timmar ihop. Alicia slevar i sig frukost hemma, sen tigger hon skjuts till Ida och tar bussen därifrån, hoppar av bussen från skolan där eller så kommer de hit. På kvällen är det direktiv om att dottern ska komma hem och äta middag men i de flesta fall lyckas hon tigga till sig middag på Barbados Isle i alla fall och så följer Ida henne hit efter middagen och sen följer Alicia Ida en bit på vägen hem och så…. Kan då INTE minnas att jag var sådan i den åldern och gäddan saknar tänder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0