sport

Är nu klar med Alicias anmälan till track, hon behövde bara göra fem underskrifter och jag visst bara åtta, på två ställen skulle man INTE signera, utan skrev man under där så innebar det att man INTE gick med på villkoren. Mycket smidigt, jag signerade allt jag kunde hitta och har antagligen skrivit över alla mina tillgångar på Benito school, vad vet jag, förstår ju bara hälften. Hoppas att alla ja och nej frågor angående hennes hälsa är rätt besvarade, annars står här väl snart ett par män med en skjorta med väldigt långa ärmar att vira in henne i, eller kanske mig. Ett av ställen att signera, för oss båda, var att hon skulle gå in för det här med liv och lust, vara med på alla träningar och uppträda med ära för sig själv, sitt lag och sin skola, det ni! Kim ställde upp som notarius publicus och hämtade dessutom fram sin mans stämpel och körde med lite urkundsförfalskning när hon plitade ner hans signatur på att ungen var fullt frisk. Herregud vad löjligt, precis samma frågor som på den undersökning vi gjorde när hon skulle börja skolan men den kunde man inte använda, utan det måste vara blankett FHSAA El2 form. Lite lustigt att de på ett par ställen framhöll att man var speciellt medveten om att soccer var en farlig och skadeframkallande sport, men inte nämnde ett ord om football, den amerikanska varianten måste väl ändå orsaka bra mycket mer skador än den vanliga?

 

Det finns en dansskola bara fem minuters väg härifrån, ja, bilkörning i fem minuter, vad trodde ni, så vi gled in där för att kolla läget. Klockan slog halv sex och just då började den klass som Antonia ska vara med i om hon ska börja så hon fick kasta sig in, iklädd skoluniform och Bamsestrumpor. Krävs en hel del mod för det när alla andra började i augusti och var tjusiga i sina små rosa trikåer, svarta balettdräkter, uppsatta knutar och rosa balettskor och man dessutom inte förstår språket, men hon dansade på som om hon inte gjort något annat i sitt liv. Tyckte dessutom att det var jättekul så hon får väl prova på, blir väl som vanligt, betala in avgiften, 68 dollar i MÅNADEN, registreringsavgift 35 dollar och så kläder, skor måste köpas i en speciell affär. Sen vill jag inte ens tänka på pappersarbetet, balett, de räknar väl med stämningar för brutna tånaglar i den sporten. Sen brukar det vara färdigt…. Fast när man tänker efter dansade hon ju balett nästan hela förra året, fast då befann hon sig förstås på en fotbollsplan, men de där kalvskutten var väldigt balett-lika.

 

Jaha, det där med att snurra på bilder har jag inte lärt mig, men Antonia står långt fram i vinröd tröja.

Det är lite märkligt, här flyttar vi till en annan kontinent, vi har en helt ny kultur framför oss, ett nytt språk och alla administrativa problem som dykt upp ska vi bara inte tala om och sen är det som alla hemma är mest intresserade av och som det kommer mest frågor och kommentarer om är vilken öl vi har i vår keg!?! För att lugna alla på denna högst intressanta fråga kan jag tala om att det är Yungling, som nog inte stavas så, men det bryggs i Tampa och är hyfsat gott, speciellt sen Miriams Buster var här och släppte ut en massa luft ur dunken så man inte bara får skum i glaset. Fast jag hade ändå föredragit en vintunna, får väl sätta upp det på önskelistan.


Kommentarer
Postat av: Johanna Gustavsson

Hello over there!!!!

Vill bara skicka o säg att det e superkul att läsa din blogg. Behöver inte köpa böcker längre :). Du skriver o uttrycker dig så j-kla bra!!!!!!!! Här hemma är allt bra. Huset står kvar o gräset e kort!!!! Blommorna e planterade.... Skönt att höra att ni har det bra. Många kramar Putte, Lena, Noah o Johanna :)))

2010-10-19 @ 19:32:28
Postat av: Magnus

Jamen Patricia, du måste väl ändå känna till att vi män är mer intresserade av ölkultur än shoppingkultur. Hur skulle världen se ut om alla drack Budweiserblask? Skämt åsido, jag har svårt att tänka mig mig något annat forum som ger bättre inblick i Floridakultur än just din blogg. Fortsätt skriv - jag tröttnar aldrig på att läsa.

2010-10-19 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0