Tennisturnering

Visst var det väl en bra rubrik och ni ser väl alla hur hela familjen Nyberg iklädda vita tennis shorts och små veckade, vita kjolar med tillhörande skalplösta kepsar, glider fram på banan, ivrigt svingandes sina tennisracketar i sann mening att distroya sina motståndare. Olyckligtvis utspelas denna turnering bara i min fantasi, vi har förstås fortfarande inte kommit igång med något tennisspelande. Känns rätt legalt att skylla på värmen, det är ju inte så käckt att överhuvudtaget röra sig i över 30 graders värme, men nu har vi ju dippar ända ner till 26 grader så nu börjar det väl bli dags. Men dagens tennis utspelade sig faktiskt i Arbor Green, grannområdet och medverkade i turneringen gjorde Logan, Miriams och Busters son, samt Alex som härstammar från Amy och Stefan. Logans storasyster Linnéa är lika gammal som Antonia och ett lika stort fan av tennis som min dotter varför de hade en härlig förmiddag i poolen tillsammans med Alva. Själv ”uppoffrade” jag mig och höll ett öga på de badande vildarna medan alla andra seriöst kollade tennis. Himla jobbigt, passade på att simma en halvtimme också, inte var dag man har tillgång till pool.

 

Playdaten fortsatte hemma hos oss och det är härligt att se vad ungar i den åldern kan sysselsätta sig med, vi är ju inte direkt överlupna av leksaker eller något annat heller för den delen i vårt spartanska hem. Själv blev jag rejält rastlös efter att Tommy äntrat tv-soffan, som är sovrumsgolvet på en kudde, så efter att jag listigt nog försett ungarna med rejält med svensk plockgodis så de var riktigt sockerhöga, tog jag bilen och begav mig till TJ Maxx, ett ställe liknande Ross och Marshall, men ligger oändligt mycket längre bort. Blev lätt chockad över upptäckten att där var absolut ingenting, jag säger ingenting, jag kände för att handla, får nog snart bli terapi hos hjärnskrynklare i alla fall. Just när jag kände mig som mest nere ringde Tommy och sade åt mig att stå på gasen hem, vi har blivit bortbjudna till Reinerts. Oförskämda människor som vi är skickade Tommy med Antonia när Stefan kom för att hämta de andra två tjejerna varpå vi fick en ståendes inbjudan att komma dit på middag på kvällen.

 

Helt otroligt, vi var helt själva vid poolen blå himmel och 30 grader varmt, vad GÖR amerikanarna?

Låt mig än en gång poängtera hur lätt och trevligt det här livet är, i alla fall om man jämt och ständigt blir bortbjuden, snart är det dags att betala tillbaka. Amy har då varit upp sedan sex-tiden på morgonen för att ha ett garagesale, medan Stefan far iväg med båda barnen på tennisturnering. Alex ska ju spela, men Anna, en ljuvligt söt 3-åring med en vilja av stål kör på sitt helt egna race och helst åt motsatt håll där tennisbanan är. När turneringen är slut inbjuder de hela gänget att slappa runt deras pool för att sedan avsluta kvällen med hamburgergrillning, synd om grannarna, så dessa bjuds givetvis också in. Själv hann jag hem och byta handväska innan vi for igen men var i gott sällskap, ingen annan hade varken duschat eller bytt kläder, vadå lördag? Fantastiskt trevligt blev det och Tommy såg nöjd ut när han i samspel med Stefan lyckats klå de andra karlarna i biljard, anar att vårt imaginära pingisbord snart byts ut mot ett biljardbord, och 10 ungar i åldern 3-10 kom hur bra överens som helst utan minsta kiv. Vi måste varit 25 pers inkl barn och det är minsann ingen dålig spontan middagsbjudning, hur fasen ska jag klara av att kontra detta med en frys som har ett innermått på 25 cm? Gud ske tack och lov har alla affärer öppet till långt in på kvällen och skulle det verkligen knipa finns ju Walmart som har öppet 24 timmar om dygnet, alltså, ALLTID läge för fest!


Kommentarer
Postat av: Miriam

Linnea hade jattekul, tack! Nu ar det vi som ska bjuda tillbaks, ar Antonia ledig pa sondag perhaps? Vi hors snart, M

2010-10-04 @ 20:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0