Indian lifestyel


Före

Efter

Antonia kom hem från skolan idag och kunde meddela att hon hade ingen läxa alls till imorgon. Misstänksamt kollade jag hennes planner och där stod om redovisning av grupparbete; ”Jo, vi ska vara utklädda till indianer när vi redovisar”. Kände mig rätt belåten över att slippa den infernaliska matten, lätt pinsamt att vid varje matteläxa behöva skriva till fröken att vi inte klarar av att hjälpa vår nioåring med matten men har fortfarande inte greppat det här med tousands and houndreds och nu skulle man kunna täljare, nämnare, kvot osv på engelska, det är ju kört direkt, kan dem knappt på svenska. 

Belåtenheten varade i knappt en timme, den tid det tog att köra upp till Walmart och plöja igenom hela affären i jakt på en indiandräkt. Kunde konstatera att de stackars amerikanska barnen uppfostras i Stålmannens och Ironmans anda mer än i cowboys och indianernas vilda western style och att det således inte fanns ens en indianfjäder att uppbringa. Nöden är uppfinningarnas moder, vi förflyttade oss till tygavdelningen och inhandlade två meter av en fruktansvärt ful flanellmodell i murriga höstfärger för 2 dollar yarden. Kompletterade detta med en paket pärlor och en påse med fjädrar, som av någon konstig anledning befann sig på hobbyavdelningen. Väl hemma kunde jag konstatera att jag helt förträngt att symaskinen befinner sig på Kerstins väg 7 i Sverige, men säg vad inte en tub med skollim kan uträtta? Som pricken över i kände jag den verkliga uppfinningsrikedomen blomstra när jag lyckades klippa ett för stort hål för huvudet och, utan fästnålar, sätta ihop detta med två fjädrar och tre pärlor. Farbror Frej, släng dig i väggen! 

Annars har vi haft en hektisk dag, slog in dörrarna hos JC Penny klockan tio, i tisdags var vi nämligen, för vilken gång i ordningen  vet jag inte, på Ikea och hittade ett alternativ till utestol, en bedårande sak i svart rundrör och rotting. Tyvärr fanns det då inget passande bord till, vet inte hur Kamprad har tänkt till där inte, men jag drog mig till minnes att bordet hos JC absolut var svart och absolut billigt, 80% rabatt. Tommy ville göra gällande att jag inte var vid mina sinnens fulla bruk och att mitt ögonmått dessutom var i form med Martin Feldmans, men väl på plats köpandes bordet, medan personalen i princip kysste våra fötter för att slippa montera ned det när de nu skulle upp med julgrejorna, konstaterade vi att det faktiskt gick in i bilen. Visserligen fick vi ha knäna uppe vid hakan och bordet låg upp och ner, men hem kom det. Dessutom fick vi 10% extra rabatt, bara vi forslade bort eländet. 

Därpå var det byte av bil på Avis, igen, och så ett par stopp på Dale Marby avenue för att kolla in några möbelaffärer, med avslut på Scandesign och Macys furniture shop. Scandesign var det absolut snyggaste affär vi sett, och som vanligt gäller att du får vad du betalar för, alltså köpte vi inget. Med en timme till godo, innan Antonia kommer hem från skolan, for vi inom Ikea och köpte sex ex av den svarta stolen, lyckligtvis hade jag lappen kvar från förra besöket med hyllnummer och lagerplats. Nu var vårt största problem var vi skulle få tag på runda dynor till sagda stolar, men vid uppackningen visade sig att de ingick, någon klåfingrig en hade väl snott den från visningsexemplaret. Det fanns absolut inga marginaler för lunch så stämningen i bilen tjocknade ju alltmer vi närmade oss hemmet och blodsockret trillade ner i bottnen, påminn mig att alltid ha en sockerbit i handväskan för nödsituationer. 

På tal om handväskor har vår vän med den läderartade huden och det grandiosa underbettet, högtidligt döpt till Buch, totalt försvunnit ur vår åsyn. Ryktet gör gällande att han numera tillbringar sina dagar vid clubhuset, där han häromdagen hade placerat sig framför ingången, som en annan dörrvakt. Denna story, som jag anser som fullständig sann, gör givetvis alla besök på gymmet i direkt anslutning till entren, helt omöjliga, himla otur. Vi undfägnas numera bara av en familj med Gretor, det storkliknande släkte som med högburet huvud går omkring och skiter ner gräsmattan och bryggan, varpå jag hade höga tankar på att snara en med omedelbar avlivning för Antonias indianprojekt. Den rackaren ska vara tacksam för att Walmart bara tog 2,50 dollar för en hel hög med färgade fjädrar.


Frukost på bryggan


Kaos? Jomenvisst, Tommy är dock i säker hamn efter att ha monterat 3 st Malm byrå, "Vet du att det är 64 skruvar till en enda?"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehehe kan tänka mig att humöret är på topp när pappa måste sätta ihop en massa svåra ikea-grejor=) Kommer aldrig att glömma när han o Krille skulle sätta ihop en enkel tv-bänk för 100 år sen, det slutade med att pappa konstaterade att anvisningarna var FEL och att man helt enkelt fick limma skiten...strax efter limningen insåg de båda hur den EGENTLIGEN skulle sitta. Sjukt kul var det.

2010-09-29 @ 21:47:37
Postat av: Anna

Glömde skriva namn, sorry.

Aja, jag blev MKT imponerad av indiandräkten, superfin verkligen!! Längtar så tills vi kan hälsa på!!! Vi satsar på början av januari, tror du man kan få barnvakt på köpet när man flyger business?? Bävar inför tanken på Vincent i flygplan i 8 timmar... Massa kramar till er alla=DDD

2010-09-29 @ 21:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0