Kondition och alligatorer

Idag tog jag ett djupt grepp om karaktärsfickan och bestämde mig för att börja jogga igen. En av anledningarna var vårt ständiga farande så jag skulle även idag missa zumban och gå runt sjön moll alena är jäkligt tråkigt. Dessutom tror jag hösten börjar komma hit, halv sju var det fortfarande mörkt och till och med svalt ute, dvs en bit över 20 grader. Körde tappert på i min soptunnestil, härstammar från mina första försök att börja med jogging, när jag tog stranden och joggade mellan soptunnorna, en jogg, en gång, men efter en någon vecka klarade man av flera soptunnor. Här har jag börjat med hus, 50 nr jogg, 50 walk och i de flesta fall har jag sådan tur att de stora gräsplättarna med obebodda tomter infaller på walk-sträckan. Vill ju inte direkt påstå att min kondition är i botten, snarare har den nog fallit ner i ett bottenlöst, svart hål och frågan är väl om den någonsin kommer att återse dagsljus igen. Nåja, fler rapporter kommer ovillkorligen.

 

Började få en lätt noja över alla våra papper som ligger utdraperade överallt, i synnerhet i köket, i skålar, på bänken, på bordet, på golvet, ja precis överallt, så krävde en omedelbar utryckning till IKEA. Väldigt ovanligt, är väl bara sjunde gången vi är där på fem veckor. Hade skrivit ner två adresser på bilfirmor som hade XC90 bilar till salu som passade oss, man är ju effektiv och ska hinna med så mycket som möjligt på kort tid. Vi hann också köra ut från området och befinna oss på Fletchers Av innan vi upptäckte att nämnda papper låg hemma, väldigt olikt oss ju. Råkade ändå, av ren tur, komma på en av dessa firmor och gick in och blev rätt imponerade av deras säljteknik, påminde vagt om time-share-försäljning av lägenheter, med en säljare, som jag ogillade – slappt handslag, och en manager som sedan förhörde sig om att vi blivit korrekt behandlade av Claud osv. Ett pris blev framlagt och här är det inte tal om att priset sjunker, här stiger det, de från början 18 000 påspäddes med nummerskylt (Jo det är sant, har man ingen bil sen tidigare måste man registrera en ny, kostar 450 dollar) extra utrustning, typ ratt och växelspak, samt moms, för den kan ju variera mellan staterna. I vårt fall kom vi till slut upp i 24000 vilket kändes som en markant skillnad, då vill jag påpeka att momsen här inte är 25% utan 7%.  Diverse spring till och från manager, handskakningar och förfrågan om vad de kunde göra för att vi skulle köpa bilen just NU, jag förklarade att den inte matchade med min handväska, vilket var ett absolut krav, kom vi äntligen därifrån, men de har säkert scannat in våra kalsongstorlekar ihop med alla andra uppgifter de ville ha. Skicka hit en bil, någon!

 

Ikea var ett rent nöje, precis som vanligt, allt som kan inbjuda till lunch när jag är hungrig är  ju i och för sig ett rent nöje. Idag blev det fylld lax, ingen höjdare på gourmetskalan,  men det gjorde inget, var fullt lycklig över att alla delarna till vårt valda kontor fanns på lager.  Tommy, som ju är man, behövde ingen bruksanvisning för att montera på de fyra benen på stativet och behövde därför bara göra om det två gånger. Själv läste jag bruksanvisningen för att montera ihop dokumenthållaren minutiöst, har ett lätt minne av att jag monterat om en sådan minst tre gånger vid tidigare tillfäller, men antagligen har de förenklat den nu, funkade på första försöket.  Fantastiskt skönt att fått ett fungerande kontor, imorgon är det papperssortering som gäller.

 

Annars är väl dagens nyhet nya direktiv från communiten angående alligatorer, 2,5 metersregeln är struken och ersatt med 4-foots regeln. Om du träffar på en alligator som är över 4 fot, ca 1,2 meter och känner dig hotat, då kan du ringa det här numret. MEN observera, vi tillfångatar inte dem för senare utsläpp i träsket, vi skjuter dem. Ja, men hallå, vad olycklig jag blir för det då, skjut ni på bara och vilken lycka skulle det göra för mig att ni släpper ut dem, ska de äta sig feta och långa innan de letar sig tillbaka hit igen?!? Nej, vet ni vad, en bra alligator är en död alligator. Och precis där fick man väl miljöpartiet på sig……….


Kommentarer
Postat av: Magnus

En "komplett" XC90 för 24000 dollar som idag står i 6,73 kr. Vad väntar ni på? Detta kanske: Betalar ni shipping kan ni köpa min Suzuki Baleno-99 för 2400 dollar. OBS utan AC men den har bara rullat 3900 mil!

2010-09-29 @ 19:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0