Uppdatering

Ja, ni väntar väl med spänning på fortsättningen på vårt pass och visum-problem? Känner ju ett visst ansvar att hålla bloggen uppdaterad, framförallt med tanke på att farmor och farfar numera är välutbildade data-hackers och slipper invänta Tommys veckosamtal utan numera kan följa våra äventyr på nätet. I måndags kom faktiskt passen direktutkörda av posten, redan klockan nio på morgonen, bara 45 timmar för sent och bara 24 timmar för sent för att vi skulle hinna med vårt flyg. Tommy S lyckades genomföra någon slags mirakelombokning och fick med oss på onsdagens plan och miraklerna bara fortsatte, vi landade i tid, efter intensivt spanande på personalen bakom luckorna i migrationen utsåg jag en kandidat som inte såg för ambitiös eller morgonsur ut och minsann om vi inte slapp igenom på bara 10 minuter och han tom skojade med barnen. Undrens tid är inte förbi, vi fastnade inte i tullen och hamnade inte ens i livsmedelskontrollen vilket var en jäkla tur eftersom jag hade en av väskorna fulla med ost, godis, makrill och några sorters torkad svamp som jag efter en viss rannsakning av mitt eget samvete inte kunde hänföra till någon kategori av förbjudna livsmedel, det är ju varken frukt, grönsak eller kött  och inte kan det väl räknas in under "andra ej av USA godkända livsmedelsimporter"?

Redan innan klockan nio igår kväll var vi framme i huset och kunde konstatera att vår granne Norman som sett till det dessutom hade sett till att Janes (vår fd granne) tillfälligt lagrade saker lämnat vårt garage. Hon har lastat in dem i garaget till en granne två hus bort men det är en helt annan story. Tio och en halv timme senare var vi i skolan och levererade Antonia, eftersom hon inte var där första dagen fick hon inte den lärare hon blivit lovad, men hamnade i parallellklassen vilket inte var fel det heller. Alicia har redan sin första dag lyckats byta bort ett par klasser, bl a så att hon fick lunchen ihop med Ida.

Jag skulle skriva lite till men är jetlagad som en kamel efter en 40-dagars ökenvandring i sandstorm och ungefär lika rödögd så nu ska jag uppsöka sängen istället. Härlig kväll ute förresten, men jag sitter ändå inne och trycker, har inte lust att dela pation med mina ormar, även om Norm tyckte vi hade en förfärlig tur som med dem på plats slipper både baggar och råttor. Ja, ja, kan ju råda delade meningar om detta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0