Fire ants

Nu är vi inne i en sådan där period igen, vi bara jobbar och jobbar , tur att det inte ska införskaffas en massa julklappar, för den tiden finns bara inte. Å andra sidan hinner vi ju inte hitta på några dråpligheter värda att skriva om, den här veckan hann jag inte ens åka till Publix och handla förrän på torsdagen, då hade vi ätit pasta till middag tre dagar i rad.

 

Vår trädgårdsmästare har ju övergivit oss, igen, han stod en dag på tröskeln och undrade om han kunde få 50 dollar i förskott så skulle han sköte gräsmatten intill perfektion i en månad (inte svårt att lova, den växer knappt nu), samma dag bröt han med sin pappa och flytta hem till sin flickvän istället och vi har inte sett röken av honom sen dess. Däremot plockade pappan ut 50 dollar från hans sparkonto som han kom över med häromdagen, ordning och reda minsann. Även om inte gräsmattan växer så gör ogräset det, så vi tillbringade en timme i trädgården igår och jag lyckades med konststycket att trampa med mina sandalklädda fötter rätt i ett myrbo. Inte vilka myror som helst heller, det är fireants, 3-4 mm små jäklar vars bett svider som eld och jag lyckades få 4-5 stycket bett på vänstra fotens tår. Bara ett har blivit infekterat och stortån är av modell större nu och inte kan jag ha några skor och dessutom höll kliandet mig vaken halva natten, myrjäklar.


Stortån och nu har det börjat bildas en likadan på mellantån, jag blir galen. 

I fredags var vi på familjen Iranis årliga julparty, kul då får man för en gångs skull tillfälle att klä upp sig och  jag plockade fram ett fodral från nyårsafton 2008 och det var ju några kilo sedan. Snacka om ålaskinn och det var ju tur det, eftersom vänstra axelbandet envisades med att hela tiden hoppa ur sin hyska så till slut fick jag ta bort dem helt och hållet och lita på att jag skulle lyckas hålla andan hela kvällen, gick bra och ingen större fadäs inträffade. Ja, det skulle då vara att jag i något obevakat ögonblick lovade att jag skulle följa med Tommy ner på tennisbanan för helgens återkommande tennisturnering, vin och oförhappandes löften går inte ihop.

 

Så här tjusiga var vi på kvällen.

Spelade den vanliga julklappsleken också, man har med en present på 25 dollar och sedan får man välja en present eller stjäla en från någon annan. Tommy lyckads få en M&M-maskin som Mia sedan osolidariskt stal från honom så han fick välja ett nytt och fick en fruktansvärt ful bensinpump i silverfärgad plast som man kan tanka sprit ur (Utan sprit!).  Själv fick jag en bakform med tillhörande grytlappar och kökshandduk i orangerött blommigt mönster, väldigt amerikanskt och väldigt passande till mig ju, jag är ju som bekant väldigt händig i bakköket. Not! Mia hade köpt ett presentkort på en tydligen välkänd sexbutik som ligger i slumområdet , detta klipp gick passande nog till en ytterst bitter kvinna som var rätt berusad redan vid ankomsten till festen, vilket fick sin förklaring när man pratade med henne, tre dagar tidigare hade hennes man lämnat henne för en tio år yngre kvinna efter åratals snedsprång som hon inte haft en aning om. Carina fick den ena fina presenten efter den andra, som samtliga blev snodda direkt tills hon stod med sista paketet som ingen kunde stjäla längre och det var nog ingen risk att hon skulle blivit av med det heller, måste varit kvällens bottennapp, en röd Buchaners t-shirt med tillhörande almanacka med lättklädda damer. Hon hotade med att jag skulle få den när jag fyller år så jag gör väl som vanligt och hoppar över födelsedagen i år igen.

 

Den svenska trion, blond, black, beautiful, hehe.

Jaaaa, det blev en... Bar Butler!

Ja, äntligen, precis vad jag alltid velat ha!

Fredrik blev lycklig över sin bok.

Sista fotbollsmatcherna för året spelades igår och stor händelse för Alicia, hon blev utsedd till lagets kapten och har nu alltså formell rätt att fortsätta skrika och styra sina medspelare med fast hand. Grattis gumman!

Här är hela laget!

Och här räddar hon ett mål åt sitt lag.

Nu blir det amerikansk julskyltning:

Grannen George har lätt coolaste tomten.

Kerri och Adams hus, visste ju att hon var galen i Halloween, tydligen är hon galen i julen också.

Michelle och Scotts hus är superfint, kolla in den skridskoåkande familjen.

Det här skulle filmats, 10-tal granar som blinkar i takt till julmusik.

Poppis med uppblåsta jättefigurer också.

Den här var ju bara för bra, tomten sticker upp huvudet ur granen, drar ner det igen och sätter på toppen. ALLA bara måste ju ha en sådan och placera på sin totempåle.


Kommentarer
Postat av: Magnus

När det gäller juldekorationer tycker jag att "Less is more". Men OK, Michelle och Scotts hus är i alla fall stilrent dekorerat. Det behövs kanske något extra för att framkalla julstämning när det är 20 grader varmt ute?

2011-12-20 @ 16:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0