Bortskämd med temperatur

Så har det varit alla hjärtans dag och det blev riktigt mysigt. Började väl sisådär med att Tommy och jag skulle åka ut och köpa nytt trägolv till vårt kontor, mattan som ligger där liknar mest någon sorts underlag för fingermålning för barn och den luktar inte speciellt gott heller. Vi har farit runt till favoritstället Home depot och Lowes, medbringandes en planka under armen, vill gärna ha ungefär samma som vi har i övriga huset, men utan något bra resultat. Tommy hade dock hittat en annons om ett ställe i Brandon som hade allt, så nu skulle vi dit. Pengarna var med, kreditkortet var med och plank-eländet var med. Tyvärr upptäckte vi uppe på motorvägen att annonsen inte var med. Vi har ju en förträfflig GPS där man även kan leta efter affärsområde så denna använde vi och efter att vi vänt tre gånger på Morris Bridge, detta inkludera fototagningen enligt nedan, visade den upp oss på Bruce B down, vilket betyder att vi kört ungefär 3 mil i en cirkel som vi kunde gjort på 4 km.

Tagit från Morris Bridge, vad kom först, huset eller trädet?

Men huvudsaken var ju att vi kom dit, tyvärr var butiken nerlagt sedan länge, tack för den du. Vi blev i alla fall med golv så småningom, men för att lugna ner alla upprörda känslor (mina) fick det bli en lunch på Red lobster, bjuder precis som innehållet säger på skaldjur, åt en fantastisk skaldjurspasta medan Tommy kalasade på lax på planka. Fast servitrisen tittade konstigt på oss när vi ville sitta ute och fick faktiskt kolla med hovmästaren först om det gick bra, det är klart, var ju bara 22 grader ute. Mutade barnen på kvällen med tacos så det blev en mysig familjemiddag också.

Men det här med temperaturer är konstigt, var och kollade på när Alicia spelade match i tisdags, den började kl 18 och då hade solen ännu inte gått ner varför det var 25 grader. Därpå sjönk det stadigt, i ungefär samma takt med mitt humör när min dotter inte gjorde sitt bästa ifrån sig på planen och till slut satt jag under min filt och huttrade och önskade att jag haft en varm kopp kaffe med mig, eller ännu hellre en termos med lumumba. Efter avslutad match sprang jag till bilen och slog på högsta värmen, slog även ett öga på temperaturmätaren som visade…. nitton grader.... utomhus….. Tror vi liksom de andra floridianerna börjar få tunt blod.

Lill-Zlatan med nr 73 på ryggen

Vår brygga, ja, jag vet Andy, du VILL vara här, men nu är det bara en dryg vecka kvar....


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej Patricia. Nu dröjer det innan du får nästa kommentar. I morgon åker jag och Monica till Peru och Bolivia, hemma igen 9 mars. Vi ska besöka indianbyar på nästan 4000 meters höjd och vi ska övernatta hos indianer på en ö i Titicacasjön med ungefär samma boendestandard som "trädhusen" på Morris Bridge. Frivilligt!

2011-02-17 @ 08:54:32
Postat av: Annette

Va det ett ställe som gud glömt. Brasved, torrt å fint :) Härligt att se Alicia på plan och ja vet att kaffe tåren e räddningen när läpparna börjar bli blå och fingrarna domnar bort. Man säger likadant vareviga gång- åh om ja bara hade en kopp....de gäller att ladda för nu ska vi snart ut å huttra, minusgrader till trots. kramar

2011-02-17 @ 20:48:16
Postat av: Andy

drygt EN (nja) dag kvar! Jag vill bli stekt, grillad och flamberad på en och samma gång!

2011-02-22 @ 08:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0