Fler verser....

Tack för alla kommentarer och alla mejl jag fått ang bloggen, får väl göra ett nytt försök i alla fall då….:-). Här har våren börjat komma, det blommar i häckarna och träden och vi har haft upp mot 28 grader varmt vissa dagar. Underbart att äta middag sittandes ute på pation och lyssna på fiskarna och fåglarna som slår i vattnet samt ett rejält plaska häromkvällen vilket fick oss att kolla så att dörren var stängd och nätet helt.

 

Barnen fick hem sina betyg i veckan, Alicia hade ett B och resten A, Antonia två B och resten A, riktigt bra jobbat. I hennes klass kom vice rektorn dit och delade ut priser efter betygen, de som hade raka A fick en t-shirt och något gift-card, ett B renderade i något annat osv. Antonia fick fritt inträde till ett ställe där man kan åka rullskridskor, för tio personer. vilket hon var nöjd med, då ska man bara försöka hitta dit också vilket inte är det lättaste, gps till trots. Har varit ute på två rundor denna vecka, i onsdags skulle vi hitta till en fotbollsmatch, jag körde och Carina var co-driver, vilket inte hjälpte ett dugg, vi kom fram lagom till halvlek, fast vi hade fått se halva Temple Terrace. I fredags kväll skulle vi till ett annat ställe än det vanliga och dansa zumba, välgörenhet för kvinnor med hjärtproblem och det tog oss tjugo minuter att komma dit, EFTER att vi anlänt till rätt position enligt gps:en.

 

Vi har skaffat en dagstidning också, visst är det bra att kunna läsa tidningen på datorn via nätet, men inget går upp mot en hederlig papperstidning på morgonen, en som man kan gömma sig bakom och slippa bli tilltalad de första 45 minuterna av dagens timmar. Sådant morgonhumör har jag….. Bra att få träna engelskan lite också, den är för bedrövlig och nu får jag inte längre förhöra Antonia på veckans ord, hon förstår inte vad jag säger. Inte alltid lika roligt att läsa innehållet i Tampa Tribune, den här veckan har koncentrerats på två poliser som blev skjutna i St Pete och sedan en mamma som hämtade upp sin 13-åriga son från fotbollsträningen, satte två skott i huvudet på honom och sedan körde hem och skjöt sin 16-åriga dotter också. Bara några dagar innan detta inträffade addade grabben Alicia och Ida på FB, så det känns väldigt nära och otäckt.

 

Ja och så har vi ju börjat spela tennis också, ser man på, det händer ju faktiskt lite grann här ännu, men det berättar jag om någon annan dag.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

HEJA !!!

Blev sååå glad på måndagmorgonen när jag såg att du fortsatt att skriva din härliga blogg! Sluta aldrig någonsin, orkar du inte varje dag, skriv varannan eller "bara" en gång i veckan. Vi vill ju veta vad som händer därborta i det stora landet i väster :-)

Stora kramar Birgitta

2011-02-07 @ 08:55:22
Postat av: Magnus

Jahapp, undrar varför du valde att återuppta bloggen när det "bara" är 28 grader varmt? Kallt eller varmt, skit samma! Jättekul att du är tillbaka med dina rapporter från den amerikanska vardagen. Lite otäckt att läsa om skjutningarna. Tillhör kanske inte vardagen men tyvärr alltför vanligt i USA.

2011-02-07 @ 19:58:17
Postat av: Karin

Så bra att du fortsätter!!!!

Jag längtar till på torsdag..Ska äntligen prova Zumba. Har blivit väldigt sugen på det efter allt du har skrivit. Kram

2011-02-08 @ 14:33:40
Postat av: Jenny Palmgren

Med tanke på att jag kör fel varje gång vi kör hem från Majas ridning i Antorp, så förstår jag ditt problem. Jag har absolut inget lokalsinne!!! Kul att du skriver igen!! Kram

2011-02-09 @ 00:06:57
Postat av: Annette

Yippie! Håller helt m ovanstående. Kul att du e back in cyberspace. Kramar p er alla :)

2011-02-10 @ 09:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0