Marknad

Nu har det varit full upp igen ett tag och dåligt med tid och inspiration, eller så beror det på att vi varje kväll ser ett avsnitt av mordkommisionen, som jag påpassligt nog köpte alla avsnitten av när vi var hemma i julas. Underbar serie och så modern i sitt sätt att det är svårt att fatta att den faktiskt är 10 år gammal. Efter varje avslutat avsnitt brukar jag snegla bort mot Tommy och han säger nej, men det brukar sluta med att vi kollar på ett halv eller ett till, nu börjar abstinensen snart sätta in, har bara fem avsnitt kvar.

 

Idag har barnen varit lediga från skolan och alla elever fick gratis biljetter till den stora mässan som började igår och fortsätter i nästan två veckor, Florida fair state. Ungefär som Våxtorps marknad gånger 100, dvs innehöll skräpmat, saker du inte visste att du behövde, djur, spel i alla dess former och karuseller med rostiga skruvar. Just på de sistnämnda var jag lite imponerad av prissättningen, antingen köper man ett armband typ Liseberg för 30 dollar, eller ett häfte med 20 kuponger för 20 dollar eller 4 kuponger för 5 dollar. Givetvis var köerna idag långa så vi nöjde oss med 4 kuponger. Framme vid första åkattraktionen visade det sig att den kostade 6 kuponger att åka, inte en biljett som jag trodde.


så här kul tyckte Antonia och Olle att det var att åka....

Tror den här var bättre...

Tror trots allt att Carina och jag hade roligast.

Alicia och Ida tinade också upp så småningom, särskilt när de fick göra glittertatueringar, här är det Antonias tur.
 
Till slut var i alla fall alla fyra nöjda med dagen.

Djur fanns där också, allt från björnshower till ”ta ditt foto med en alligator för 10 dollar”. En rad av uppskrämda 8-åringar stod på kö för det sistnämnda och trots att den stackars alligatorsungen hade tejp virad varvsvis runt käften darrade barnen där de stod med kräket i famnen. Vet inte vem det var mest synd om, ungarna eller djuren. Det fanns även grislopp, uppvisningar med sjölejon och en massa annat, tror vi hann gå igenom ungefär 20%, som allt annat här måste det ju vara oerhört stort för att vara bra.  Det mest ovanliga som Carina och jag såg var dock en tjej i 25-årsåldern som hade gjort en läppförstoring som får kvinnorna i södra Kenya att likna snörpande 75-åriga societsdamer som måste plocka bort sina hundars bajspåsar. Hon behövde då inget cyklop för att dyka utan kunde nöja sig med simglasögon och stänga igen näsborrarna med överläppen, krävdes bara en lätt ryckning på nämnda kroppsdel för att utföra den sysslan.

 

Annars har det varit träning som vanligt, klagade på vår instruktör Maggie att jag inte blev tillräckligt trött, så hon gav oss frispel till ett gym i närheten där hon undervisar. Vi besökte detta i torsdags kl elva och då ska jag nämna att onsdagskvällen tillbringades härhemma med ett antal tjejer avnjutandes tapas, vin och bubbel, som kanske bidrog till att det var extra svettigt, men jag tror aldrig jag varit så trött, så röd i ansiktet eller så svettig förut, kände hur det rann innanför tånaglarna och då är det illa. Ska aldrig mer klaga på att jag inte känner tillräckligt med pain…..

Mia med sina hemgjorda tapas, från Bonefish...:-)

 
Jaha, det här blev ju inte så bra, men vi hade faktiskt jättekul

Och många goda tapas blev det


En bild utanför protokollet, Alicia och jag hade en tjejkväll med fotmask och ansiktsmask, jättemysigt. Tyvärr fastnade inte jag på bild.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vilka härliga bilder du lagt in. På rätt håll dessutom! Skönt att du äntligen lärt dig att man måste ha minneskort i kameran. Avslutningsvis är det upplyftande för en svensk att se att ni faktiskt måste ha ytterkläder på er emellanåt. Här är minus 11 på morgonen!

2011-02-12 @ 09:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0