Barnvakt

Idag kom Krille tillbaka från sin sejajour i Chicago, som han framlevde i idel snöstormar och långa bilkörningar, och möttes av en Vincent som var överlycklig att se sin pappa igen. Tro det, här han tillbringat fyra timmar i sällskap av endast ”Trisa” och Toni och som den gudabenådad unge han är så sparade han två dagars bajs till 20 minuter efter föräldrarnas ankomst. I like!

 

Annars så var ju Anna rätt ännaklämd över att lämna Vince i vår ömma omvårdnad för några timmar och jag gillade speciellt att hon bredde ostmackan till honom innan hon for iväg, kunde jag ju ha gjort fel, he-he. Har lätt förträngt hur det var att vara förstagångsförälder!

 

I övrigt så går livet sin gilla gång här, Antonia kom hem med ett A på sitt projekt i science som hon (jag) gjort och Alicia hade två prov till idag som hon tror gick bra, tufft in i det sista, idag var sista dagen på termin två, Gud ske tack och lov, nu är de lediga i hela fyra dagar.

 

Tommy var och klippte sig igår och kom ut från barber-stället, med en massa nya insikter, hans 74-åriga frisör tillbringade nämligen 70 timmar i veckan med att fara runt till olika skolor och göra volontärjobb i genren ”fråga vad du vill om Gud så svarar jag”. Under 30 minuters klipptid höll han en oavbruten föreläsning om Guds inverkan på samhället idag och gjorde ständiga inlägg om huruvida Tommy hade några frågor. Min man höll klokt nog munnen stängd, inte vidare smart att börja diskutera teologi med en man som har en farligt vass rakkniv nära din strupe och dessutom ödet av din hårutväxt de närmsta tre månaderna i sin hand.

 

Anna har härdat ut tre zumbapass med den äran och rätt vad det lider får hon säkert in den där shake-it saken också som jag inte begriper hur någon icke-född latino bara kan få till, den genen måste bara fattas hos oss nordeuropeer. Lama försök att få henne till min vän eller tom syster tystades snabbt ner när Rosie frågade om hon hade börjat på college ännu och Michelle tyckte hon såg ut som sexton så nu är hon snart officiellt min dotter men trots att jag räknar baklänges så långt jag kan så hamnar jag ändå bland 60-talslisterna där jag också hör hemma,  så varför klaga?


Kommentarer
Postat av: Magnus

Har svårt för att tro att USA-frisören predikar i skolorna utan ersättning. Förmodligen är han diskret avlönad av Claphaminstitutet som helt förnekar evolutionsteorin och tillhör de s.k kreationisterna som påstår att planeten Jorden är max 10.000 år gammal. Bra att Tommy höll tyst, jag hade inte klarat det och därmed riskerat halspulsådern.

2011-01-17 @ 16:56:33
Postat av: Anna

Känner att jag måste tillägga: enda anledningen till att jag fixade macka till Vince innan vi åkte var att jag inte ville besvära er kvarvarande med det, lovar!=) SKulle ju vara borta så länge...stressade hem för att göra middag till barnet men när vi kom innanför dörren satt han o käkade för glatta livet, då blir man tacksam!!=)))

2011-01-23 @ 09:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0