Familj och bio

Igår åkte Tommy och hämtade Anna, Krille och Vincent på flygplatsen i Tampa och de anlände vederbörligen trötta, svensk tid klockan fyra på morgonen. Energiknippet Vincent lyckades dock hålla igång hela dagen, trots devisen morgonstund har guld i mund varmed han klev upp klockan fyra på morgonen amerikansk tid och bara vägrade sova middag. Ska bli spännande att se hur han är imorgon…. Konstigt att ha hela golvet fullt med leksaker, Yains persedlar i vårt garage innehöll bl a alla Evans leksaker, att en fyraåring bara kan ha så mycket grejor, och hon sa att vi fick låna vad vi ville ha. Kathleen och Bryan kom dessutom över med en barnsäng, innehållande både täcke och kudde, och bilbarnstol lånade vi av Carina som hade en sedan hennes systersons besök vad gör man utan släkt, vänner och grannar?

 

Krille for iväg till Pitsburg för att jobba men kommer att återvända på fredag så Anna och jag ska använda konstruktiv tid till shopping och andra viktiga saker, vecka tre blir det avkoppling, då är även Alicia och Antonia lediga från skolan måndaga och tisdag, går nämligen sista dagen på andra terminen på fredag och IDAG kom Alicia på att hon kommer att ha prov i en massa ämnen hela veckan, det är så dags. Imorgon är det även uttagning till fotbollen i skolan för Alicias del, har gett henne instruktioner att ta för sig, knuffas, ge järnet och vinna, Gud förbjude att hon inte kommer med i skollaget.

 

Eftermiddagen ägnade familjen Bjorne åt att försöka få yngsta medlemmen att falla i sömn, utan någon märkbar framgång, så jag tog tjejerna och åkte och kollade på bio. Själv var jag väldigt sugen på att se Narnia, barnslig som man är, men Antonia var helt inställd på Tangled, vad den nu heter på svenska, men det är den nymoderna versionen av Rapunsel. Hade smugit med mig en sudoku bok och blyertspenna men efter andra omgången av påfyllnad av ostkrydda på popcornen befann jag mig helt fängslad av filmen, väldigt humoristisk för att vara en barnfilm och helt klart rekommendabel, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0