Fritidsaktiviteter

Idag var det balett för Antonia igen, förra måndagen var det någon slags helgdag, så då var det inställt. Smart drag att lägga kursen på måndagar då nästan samtliga amerikanska helgdagar inte har ett fast datum i månaden utan läggs på typ andra måndagen i januari eller tredje måndagen i mars. Sedan tar de en fast månadsavgift, i december blev det bara två balettundervisningar för 69 dollar, surt tycker jag. Men det jag skulle komma till var ju att samtliga föräldrar var medverkande idag, första dagen på en ny termin, utom Nybergs som helt missat denna sedvänja. Men man kan ju inte lära sig allt på en gång.

 

På torsdag ska jag i alla fall vara med, då ska Antonia ta sin första tennislektion, eller i alla fall den första sedan i somras då hon tillbringade några timmar under Svantes ömma omvårdnad i Skummeslöv. Facebook är så himla smidigt, slängde ut en hint till de nyfunna amerikanska väninnorna, och inom en halvtimme hade jag tre olika förslag på var hon kunde börja spela tennis. Nu blir det på grannområdet Arbor Green, två gånger i veckan. Det börjar stocka sig, balett på måndag, tennis tisdag och torsdag, samma dagar som Alicia tränar fotboll och så är det oftast match på onsdagar + kyrkobesök, veckan börjar kännas fullspikad. Själv kör jag zumba tre gånger i veckan och Tommy tar gymmet lika många gånger, skulle väl börja jogga också, men jag vet inte vad det är som tar emot, känns himla motigt.

 

Gårdagen gick åt till rekreation, dvs jag och tjejerna åkte ut till Wiregrass för lite lätt shopping. Båda hade en varsin kompis med sig, varvid jag var lätt överflödig, tills det var dags att käka lunch. Blev lätt smickrad när Alicia ringde och frågade om vi inte skulle luncha ihop, visade sig ju dock att hon mest var ute efter någon som skulle betala notan:-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0