Housewarmingparty

Oj, vilken fest det var igår, vi hade långt om länge vårt housewarmingparty och vi blev inte mindre än 58 personer. När folk ett par timmar innan festen anmälde sig och några annonserade att de tänkte ta med sig lite extra personer, började jag bli kallsvettig, hade gjort en buffé till 50 personer, visserligen med lite tillägg, men ändå. Funderade in i det sista på att ringa och beställa pizza till barnen, men som tur var avvaktade vi, nästan hälften av maten blev över. Och det berodde inte på att folk inte käkade, tvärtom, de flesta tog om flera gånger. Var något osäker på den gravade laxen, men den gjorde succé, speciellt min egenkomponerade gravning med rosépeppar, enbär och apelsin, en kombination som fick Tommy att rynka på näsan när jag blandade ihop den.

 

På inbjudan skrev vi från halv sju till elva, det är bra här, alla går hem i tid, trodde vi, de sista gick kvart i ett, men det var så roligt och klockan elva hade vi inte ens börjat öppna den enorma hög med presenter vi fått. Något som vi absolut inte väntat oss, men förutom 10 flaskor vin var där kokböcker, tekittel, glassmaskin, vinöppnare, cognac, quesadilla maker, en underbart vacker vas med tulpaner och mycket annat. Mest imponerad blev jag nog av Shawns present, jättefina glasunderlägg med ”Nyberg” ingraverat.

 

Till nästa party vi ska ha har jag lärt mig två saker, göra dubbelt då mycket välkomstdrink, fick improvisera på slutet och bara slänga ihop vin, vodka och sprite för att hålla folks glas fulla och som nummer två skaffa någon hjälp i köket, blev inte mycket mat för varken Tommy eller mig. Ett smart drag var dock tipspromenaden med svenskt tema som gick runt hela huset, så slapp vi dra runt folk på visning stup i kvarten. Hade två priser, ett för vuxna och ett för barn, båda bestående av svenskt godis, barnpriset var speciellt attraktivt, det vanns av Juliette, upptäckte senare att hon gått rundan fyra gångerJ.

 

Har sagt det tidigare men det är så lätt att ha fest här, papperstallrikar och plastmuggar och folk sätter sig där det finns plats och finns det ingen plats så står man. Det enda jag hade problem med var uppläggningsfat men som vanligt ställde Åsa och Carina upp och lånade ut vad de hade. Dessutom lånade Carina ut marshallhållare, blev väldigt fint med facklor nere vid bryggan och vid entrén, samt deras enorma isbox, smidigt att fylla med is och så ner med drickan, håller sig kallt hur länge som helst. Här kommer också folk lite när som, de första kom inte förrän klockan var närmare sju, vilket var tur för mig som alltid är sent ute och de sista droppade in när klockan var nio. Alla cirkulerar och pratar med alla och våra tre olika ”grupper” bestående av svenskar, grannar och nya amerikanska väninnor med män verkade trivas tillsammans.

 

Var för upptagen för att hinna ta alla de kort jag velat, men här är några:

Som tur var slutade det regna en timme innan festen började, så vi kunde ha all maten ute.


De tre damerna till höger är Åsa Laura och Mary


Mia och Carina under svenska flaggan, de måste ha druckit en del, är lätt suddiga....


Petra, Carina, jag, Åsa och Alecia


Några av grannarna, Dom, Stevie, Bryan, Cathlen och Brian


Åsa saknade sin Tobbe som var i Las Vegas på mässa, men hittade någon att gosa med.


Kolla presentberget......


Dagen efter....


Kommentarer
Postat av: Anna

Åååååååååå jag visste väl att det skulle bli skitkul o jättelyckat!!!!!=))))

2011-01-23 @ 09:13:28
Postat av: Jenny Palmgren

Herregud vilken fest! 58 personer!! Det hade jag aldrig fixat! Bra jobbat, Patricia! Hoppas ni hade jättekul!! Kram

2011-01-24 @ 07:18:33
Postat av: Magnus

Inget dumt sätt att banta: Bjuda hem så mycket folk att man inte har tid att äta själv.... Blir kanske aningen dyrt i längden? En riktigt trevlig fest verkar det ha varit i alla fall.

2011-01-24 @ 11:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0