Jag hade i alla fall tur med vädret

Vissa dagar ska man nog inte bara kliva upp, visserligen är jag väl aldrig särskilt intresserad av att kliva upp ur sängen, men man måste ju, barnen ska till skolan och det kan ju vara bra att få några timmars jobb gjort medan det finns folk på jobbet i Sverige. Denna dag började rätt bra, båda barnen hittade sina kläder, förutom Antonias jacka som fortfarande inte dykt upp då och båda två hann med bussen och fick till och med sina matlådor med sig. Började jobba och försökte komma in på skatteverket för att lämna min redan en dag försenade periodiska sammanställning men där var det tekniskt fel så det fick anstå några timmar.

 

Åkte iväg till zumban, passerade några asgamar som satt och kalasade på sopor som lagts i påsar utanför soptunnan, Herregud, att folk aldrig lär sig. Det lär betyda otur med dessa fåglar, har i alla fall Carina hört, hon gladde sig hjärtligt när de häromdagen satt på grannens tak, grannen ifråga anmälde Åkermarks till polisen tre gånger nyårsafton för att de sköt raketer, skulle inte förvåna mig om Fru Åkermark slängt upp brödsmulor, eller rått kött, på taket, grannens alltså. Under träningspasset skulle vi mäta vår puls, den skulle ligga på 220 minus din ålder, fast ingen tyckte att jag räknat rätt när jag hävdade att min borde ligga på 190-200, vilket den inte heller gjorde, trots tre mätningar hamnade den stadigt på 150, alltså har jag puls som en 70-åring!?!

 

Barnen hade sin sluta tidigt dag, vilket betyder att Antonia kommer hem redan halv ett, men då var hon så trött att hon bara ville gå och lägga sig och sova, vilket hon också gjorde. BAD MUM som sätter sitt barn i amerikansk skola varmed barnet frivilligt vill sova middag på en dag som brukar vara vikt till något roligt. När Alicia kom hem for vi iväg för att köpa en iphone till henne, hon har på två år lyckats slarva bort/ha sönder två stycken, så denna gång fick hon köpa mobil för egna pengar, varför det blev en begagnad sådan, hittade den på Craigs list, motsvarigheten till Blocket. På karten var det bara en bit bortanför Universitetet, ca 20 minuter, i verkligheten tog det nästan 50 minuter, fast det inkluderade förstås de två gånger vi körde fel, jag skyllde allt på GPS:en.

 

Dörren öppnades av en kines med tre snoriga barn i hasorna, varav varje hade en iphone i handen och överröstade varandra med att skrika ”game” och ”toy”. Kinesen förkunnade att han måste sälja en för han behövde pengar, undra på det när man köper sådana leksaker till barnen, men det hade det goda med sig att Ida kunde förklara att det inte var någon kinesisk kopia, det går nämligen inte att spela några spel på dem. 250 dollar växlade ägare och jag tog telefonen ur Alicias hand för att kolla om det var några repor på den, varpå den STUDSAR ur min hand, ner på betongplattorna och studsar där med, två gånger. Tystnad! Jag ser hur glaset krackelerar, telefonen delar sig i två delar, sladdar sticker ur och små microkort studsar ut över gräsmatten, som tur är utspelar sig detta bara i min fantasi, men en rejäl repa fick den i alla fall.

 

På hemvägen åkte vi inom Mcdonalds för en glass, köpte en kaffe till mig själv som visade sig vara en glass med kaffesmak, dags att börja på engelska kurs, varpå jag genast spillde en stor klatt på mina vita, nytvättade byxor. Därefter gick färden till Publix, hade behövt storhandla men Alicia skulle vara i kyrkan om ett litet tag så det var bara att sticka inom och rycka åt sig det mest nödvändiga. Efter två minuter upplöstes Tommy i rök, jag betalade mina varor och gick ut till bilen där tjejerna satt, dörrarna var låsta så de öppnade dem manuellt, varvid billarmet gick igång. Så högt det kan låta då, men tänkte tillräckligt klart för att ringa Tommy och i allt annat än vackra ordalag undra var i --- han höll hus och om han möjligtvis hörde ett billarm så var det vårt.

 

Väl hemma tänkte jag avsluta dagen med att lämna in min nu ytterligare försenade periodiska sammanställning, men ser man på, mellan 24-07 har skatteverket stängt, varför stänger man en datortjänst som enbart ska ta emot dokument på natten? Kräver den OB-tillägg eller?

 

Kom bara 20 minuter för sent till kyrkan, varav fyra tillbringades i väntan på vänstersväng upp på BbD och ytterligare tre minuter gick åt till att komma av BbD innan poliserna stoppade motstående trafik så man kunde svänga vänster, fin service.

 

Men  igår uppgick temperaturen till 27 grader innan stormen bröt ut och idag har solen lyst över de gröna nejderna även om det bara varit ynkliga 17 grader, så jag ska inte klaga, får väl jobba med kondisen, köpa ett fodral till telefonen, tvätta byxorna och lämna in en deklaration imorgon och förresten, ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vi har också haft tur med vädret. Soligt men 15 minus på termometern i morse. Förresten, be Alicia vara rädd om sin Iphone, finns inte många sådana med bounce-app.

2011-01-27 @ 21:21:16
Postat av: Jenny Palmgren

Haha...man blir nästan anfådd när man läser!! Underbart!!

Kram

2011-01-27 @ 22:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0