Bröllop!

I lördags ringde Åsa och undrade om vi ville gå ut och äta middag med dem på tisdag, vilket vi självklart ville, sedan meddelade hon att de skulle gifta sig först, därav middagen! De bestämde sig alltså på lördagen och fixade allt, klänning, ring, blommor, vigsel på bara tre dagar, verkligen strongt gjort! I det fantastiska landet Amerika är det ett elände att skaffa sig ett elabonnemang, men gifta sig kan man göra på tre röda sekunder och det kostar bara 30 dollar. Carina och Fredrik var vittnen och sen blev de samt vi och Nordbergs hembjudna till det lyckliga paret på champagne. Efter rätt många buteljer blev vi hämtade i den absolut längsta limousin jag någonsin sett, vi var 15 pers och behövde inte trängas och den var utrustad med bar och tv, jättecoolt! Mer champagne och en supergod middag och sedan avslutade vi hos Åsa och Tobbe igen, en av de roligaste fester jag varit med på, det slutade i poolen med alla kläderna på, männen var listiga nog att klä av sig. Det var en faslig massa foton tagna under just denna delen av kvällen, OTURLIGT nog, samtliga utan blixt eller med linsskyddet på.... Tusen tack Åsa och Tobbe för att vi fick vara med och dela er stora dag!

 

Tillsammans med Mia och Olof förärade vi brudparet en margaritamaskin, inget amerikanskt hem kan vara fullkomligt utan en sådan!

De var så jättefina och helt traditionsriktigt bara strålade det om dem.

MÅNGA sådan här gick det....

Här är vi hela gänget, Antonia och Alva fick stanna hemma hos Olofs mamma.

Jättekul att åka limousin, det var ett tag sedan sist.


Idag morse var det inte lika kul när vi skulle upp och vara med på Antonias frukost kvart över åtta, snabbdusch, mintpastill och en stor blöt fläck i rumpan eftersom jag åkt hem på natten i min blöta klänning och nu satte mig på sätet som inte alls hunnit torka. Men Antonia fick sitt pris, most rising star, vi var så stolta över henne.

 

Märkligt nog, med tanke på hur många som springer i kyrkan, är det ingen helgdag imorgon, Kristi Himmelsfärdsdag, men i måndags var det mesta stängt, då var det memorial dag, då hedrar man alla som dött i något krig.

 

I söndags for vi ut till havet, tjatiga morsan började gnälla redan vid 10-tiden att vi skulle ge oss iväg, fasade för trafiken och helt rätt fick jag. Vi kom iväg först vid halv tolv, fem tjejer var vi vilket givetvis påverkade, Alicia gick och la en ansiktsmask mitt i allt ihop! En timme senare hade vi inte ens passerat bron så då slog vi om väg och valde att åka norrut till Honeymoon Isle istället, var mycket folk där också men inte alls det kaos som hade rått i Clearwater. 34 grader i luften och vattnet var precis ljummet, ungefär som att bada i ett badkar, jättehärligt!

Till och med Tommy badade, TVÅ GÅNGER, då är det varmt!

Alva och Antonia var i  vattnet mest hela dagen. Alicia och Ida är roliga, de kan ta 200 bilder av varandra på en minut, men står någon annan bakom kameran visas bara bakhuvudena.

Ibland känner jag mig så smal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0