Försenad möhippa

Veckans stora händelse var möhippan vi planerade för Åsa, hon gav oss ju ingen chans att ta det innan bröllopet, men en sån grej är det ju aldrig för sent för. Tommy och jag bjöd in de svenska familjerna i Cory Lake till en liten kylskåpsrensning, tyvärr kunde Tobbe inte komma (hihi) så Carina körde och hämtade Åsa igår vid sju. Halv sju dök dock tjejgänget upp hemma hos mig och vi tjuvstartade med champagne och tilltugg. När Åsa och Carina kom in genom dörren var alla utom jag gömda och när Åsa föstes in genom köksöppningen hoppade alla fram och skrek ”Surprise”, en riktig klassiker alltså. Tyvärr hade vi inte räknat med att Åsa är jättelättskrämd och därefter darrade i en halvtimme men lugnade ner sig efter åtskilliga glas champagne, försvinnande lätt vad de där bubblorna har en förmåga att avdunsta snabbt. Därefter var det bara den svenska järntrusten som fortsatte till nattcluben AJA, där det var latinsk afton och jo, vi var rätt blonda där. Mycket trevlig kväll i alla fall och roligt hade vi!

 

Miriam, Melissa, Mia, Carina, Shiraz, Kim och så Åsa i slöja

Nästan lika snygg som på bröllopet, bröllopsklänningen blev för övrigt förstörd av vårt poolbad så hon har fått köpa en till inför festen i Spanien.


Är en hektisk vecka nu med allt som ska fixas inför hemfärden och allt som vanligt dyker upp i sista sekunden. Antonia kom på att hon absolut ville klippa sitt hår innan vi åkte hem så vi for iväg till den närmsta frisör jag kom att tänka på vilket råkar vara där Carina går och fixar sitt hår. Har överlag rätt dåliga hågkomster från barnklippningar, de tar ca 5 minuter och jag brukar få rätta till håret efteråt med hjälp av min egen sax. På Bella Mia blev vi välkomnade in och ägaren bakom disken frågade genast om vi ville ha något att dricka, vatten, cola, vin? Jag trodde han skämtade annars hade det ju suttit fint med ett glas vin som uppvärmning inför möhippan, men nu avstod jag och fick sitta med torr strupe i de 40 minuter det tog att fixa Antonias hår. Det blev tvättat, vederbörligt klippt, fönat och sprayat och frissan var ute och hälsade i hand och var allmänt trevlig. Dessutom fick jag tre 20-dollars kuponger, en till Carina som rekommenderat oss och två att använda nästa gång för Antonia eller om nu jag skulle vilja prova salongen…. Smart drag, han kände förstås igen en falsk blondin bara genom att vidga på ena näsborren och räknade snabbt in hur mycket han kunde få ihop på en ständig 4-5 veckors schemalagd färgning.


Klassfest i Antonias klass idag, pizza, chips och kakor återfanns på tallriken... Tror det fanns ett barn från varje världsdel i klassen, plus några blandningar också.

Hela havet stormar och Antonia var stolt vinnare. Medan alla andra barn sprang och dansade runt stolarna rörde hon sig som en panter och hade hela tiden koll på närmsta stol och nästan slet upp mattan i kanten när hon rundade ändarna där det inte fanns några stolar. Var kan hon ha fått den vinnarinstinkten från...?!?

Imorgon ska vi upp tidigt och gratta Alicia som fyller 13 år, var har de åren tagit ivägen egentligen? Och på lördag åker vi hem, see you soon!


Kommentarer
Postat av: Magnus Rosdahl

Tack för tipsen om frissan som bjuder på allehanda drycker samt delar ut rabattkuponger. Ska ta upp detta med min frissa, hon bjuder bara på kaffe. Till råga på allt har hon bara tramsiga damtidningar, inte en enda tidning med racerbilar, motorcyklar, bergsklättring och andra dylika manliga intressen.

Viktigt: Krama stora tösen från mig och Monica på födelsedagen!

2011-06-10 @ 09:23:20
Postat av: Robert

Så länge ormen inte är förtjust i skräcködlor går du alltså fri!

Rälige Robert

2011-09-26 @ 14:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0