Liten familj igen och inköpsproblem

Så har alltså Peter och Birgitta också lämnat oss och i deras spår försvann även allt storfamiljsinköp varför jag efter dagens besök på Publix insåg att jag hade inte mindre än fyra liter yoggi i kylen. Tråkigt och tomt blev det men barnens slut på termin tre med efterföljande ledighet renderade att vi idag tog en sväng ut till Adventure Island. Detta badparadis har jag säkert beskrivit tidigare, en riktig amerikansk dröm med rutchbanor i rosa, lila och blått och en anordning med ett stup där man ska fara nerför i närmast nittiogradig vinkel vilket fick Antonia och mig att ofelbart traska tillbaka alla 108 trappstegen ner, under det att alla köande självbelåtet log. Jo, jo, vänta ni bara tills ni är på toppen……

 

Eftersom min man är arbetsnarkoman och Carinas Fredrik lider av samma åkomma tog vi två barnen, plus  Åsas Oscar med oss, såg ut som en tvivelaktig familjen Taikon när vi vällde ut från Dodgen, fullpackade som engelska turister på Disneyworld. Medan barn och ungdomar sprang omkring och provade diverse åktyg, låg den vuxna versionen och solade och diskuterade väldena i livet och kom fram till att vi har det ganska bra. Det är 28 grader varmt i mars månad, solbrännan börjar likna något som tillkommer en svensk vid normalt väder redan i augusti och avkomman är stor nog att springa omkring utan ständig passning, gott liv, med andra ord.

 

I lördags var det fest igen, St Patricks day måste ju givetvis firas, även om vi inte vet vad det är för något. En av mina nyfunna amerikanska väninnor är dock gift med en Irländare, Les, så de hade ordnat partaj med irländsk frågesport, namnlappar med 0’ och någon giftig sprit som de försökte lura i så många som möjligt. Mycket trevligt i alla fall, och mycket amerikanskt med en början efter klockan åtta på kvällen och en hemkomst likt Askungen vid tolvsnåret.

 

Söndagen var fantastisk även den, trots gröna drinkar, Carina och Fredrik plockade upp oss med båten och vi for omkring på Cory Lake och försökte i bästa fall få upp farten på skilaken för att få oss lite svalka, tror termometern toppade 31 grader den dagen. Efter gemensam röstning av våra barn, blev det middag på Ruby Tuesday, så slapp man handla mat den dagen också. Hade inte toapappret varit slut hade jag nog struntat i inköpen idag också….


Kommentarer
Postat av: Jenny Palmgren

Fyyy, vad ni har det bra!!! Längtar till Florida...kram på er!!

2011-03-25 @ 00:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0