Djuriska lustar

Vi har invaderats av lovebugs, eller invasion förresten, det är tydligen bara försäsong och jag har ett svagt, svart minne av i höstas när det var högsäsong. De svarta baggarna har fått sitt namn, antar jag, från att de tillbringar dagarna med att roa sig, de flyger ihoplimmade två och två och är jäkligt irreterande och långsamma och tar sig fram överallt. De far in i bilar och lämnar märken som är omöjliga att få bort, det senaste jag hörde är dock att cocacola ska lyckas få bort de mest infaliska fläckar, undrar vad den gör i vår magsäck?

Här en bild på ett annat par som är hoplimmade, inte ens min närgågna framkomst med kameran kunde avskräcka dem, däremot pep honan iväg när jag öppnade patiodörren för att ta kort från andra hållet, hannen stannade kvar och såg uppblåst och förorättat på mig.

Verkar bli mer och mer ormar också, vi körde nästa över en häromdagen och Alicia fick lämna trottoaren häromkvällen för en stor svart orm som ringlade över vägen, mysigt. Kerri, som bor på området ca en kilometer bort, hittade en rattle snake i sitt garage för en månad sedan och igår hade hon lagt ut den här på facebook, slog ihjäl den i sitt badrum och gick sedan och la sig. Jag hade nog stannat vaken med en sko i handen, särskilt sedan Åsa berättat att de för det mesta lever i par.

Till slut något kul, Antonia fick tillbaka sin FCAT i skrivning igår och hon fick en FEMMA av sex möjliga. Inte dåligt när du varit i landet ett halvår och läraren tom erbjöd henna att slippa skriva den, samma lärare grät när hon såg Antonias betyg, känslosamma typer....

Kommentarer
Postat av: Annette

Uhä, alla dessa djur ni har. Men det hör väl till det tropiska. Här har det bara börjat, spindlar, flugor mm. Igår kl 02:00 hoppade ja runt i sovrummet, skrikandes med en flugsmälla och jagade ett flygfäää. Palle kommenterade yrvaket va f-n ja höll på med.. Det värsta är att det blir bara värre och värre med åren. Ryser bara av tanken på spindlarna ni förmodas ha hos er usch. Duktiga Toni <3 såå stolta ni kan vara över era sötisar. Vi har fullt upp med två tjejer fullproppade och överfulla av östrogen, vart ska det sluta :) Många Många kramar till er genom cyber space från oss alla.

2011-05-11 @ 09:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0