Början på november

Idag blev jag fruktansvärt sugen på sushi, inträffar i och för sig rätt ofta, men just idag fanns det inget speciellt inplanerat och det akuta jobbet var rätt väl avklarat och det finns faktiskt en japansk restaurang som ligger bara fem minuter härifrån, dessutom i samband med ett Publix som man ju jämt behöver besöka. Lurade med Tommy med löfte om att han kunde ju alltid besöka tennisshoppen på andra sidan gatan efter lunchen, det tar nog bara en 5-10 minuter att komma över gatan med bil, en vänstersväng och en dito högersväng på Bruce B Down innebär alltid minst 10 minuter även om fågelvägen är mindre än 25 meter. Han gick inte på den lätte utan satt i bilen och väntade medan jag gjorde en del inköp på Publix, men dessförinnan intog vi en lunch på Ko Inn, eller vad den nu heter och gott var det.  Jag övergav min tanke på sushi inför det mer ekonomiska alternativet ”cheifs choice” som innebar en måltid med sallad, 4 sushibitar, ris, vårrullar och en varmrätt i teriaykisås, till det ringa priset av 8,95 dollar. Tommy älskar vårrullar och valde glatt i menyn med ”rolls” och envisades med att det var visst vårrullar, även när han valde avacadofyllning och lax, trots att jag påpekade att det nog var sushi-rullar. Min man är ju som bekant från Osby och jag vet inte om det är de Göinska generna eller de manliga, men för att få honom att erkänna att han har fel får man minst av allt trö honom på halsen och inte fasen hjälper det heller. Men hans min när ett fat med vackert upplagda sushi bitar serverades framför honom var rätt obetalbar, tur att jag är en snäll människa som delar med mig av min lax och dessutom en elak människa som skrattar gott och länge åt hans dilemma och lägger ut det på bloggen också.

 

Idag fick tjejerna hem sina betyg för första nio-veckornas terminen, båda fick en principel roll, men jag som elak mamma gnäller förstås för att de inte fått raka A i betyg, att det är första terminen är ingen anledning till icke högsta betyg. Fast jag får väl ge lite credit till Antonia, mattetalen är oftast så invecklade att jag inte förstår engelskan i dem och kommer vi till science kan jag ju ge upp direkt. Alicia  måste också få lite credit, hon läser tre ämnen på high school level, vilket innebär att hon läser gymnasienivå i spanska, science och matte och därmed kan hoppa över dessa tre ämnen nästa år på highschool, eller under år två om hon vill, jag fattar inte hur det amerikanska skolsystemet fungerar, men tydligtvis är det bra att göra detta. Jag har i alla fall förstått att båda två presterar långt över medel, stoooolt mamma igen!!!  Som alltid!!!

 

Är så vemodigt när våra svenska vänner lämnar oss, det blir så tomt hemma, vi verkligen längtar efter svenskt besök! Tack och lov har vi ju våra svenska vänner här och ikväll lyste Carina och Ida upp vår tomhet och eftersom Freddan och Olle är iväg på en hockeyturnering i Chicago, så blev vi en hel tjejliga som följde med Tommy till Ruby Tuesday, lyckliga honom  som satt med oss fem snygga tjejer/damer och fick alla avundsjuka blickar från förbipasserande.

 

Snart helg igen och tufft schema, imorgon ska vi vara på King highschool klockan nio för att höra om deras IB-program för Alicias del, kl elva spelar Alicia match, klockan tre har Antonia match och fyra till sju har vi block-party, dvs vi stänger av gatan och har fest med medhavda rätter och grillning. Mellan sex och nio är det dessutom vinprovning på clubhuset så vi får väl masa oss dit också, jobbigt värre. Hela helgen är det seafood carneval tjugo minuter härifrån men dessvärre är det också en militärisk uppvisning av flygplan och helt otippat vann Tommy omröstningen om söndagens äventyr så inom kort kommer det att dyka upp bilder på amerikanska, pansarbeväpnade flottiljer, gott nöje foks.


Kommentarer
Postat av: magnus

Kul att det går bra för töserna både i och utanför skolan.

Tommys "aldrig-erkänna-ett-fel-gen" är vare sig särskilt göingsk eller ens manlig. Vi män från Göinge är faktiskt kända för att vara ödmjuka och att alltid ha rätt, så det så!

2011-11-07 @ 21:54:34
Postat av: Katrine

hej Min venn! en liten stund siden jeg har lest din blogg, men jeg koser mig när jeg gör det som i kvell! har med ätit sushi i dag. Maja hadde födelsedag och vi ble bjudna på sushi och tårta! godt at ha de hemma i Sweden efter den långa resan till er. vi blev nästan bekymrade för at de med inte skulle komma hem, men stanna i Florida ned er.... detta stället som har så mycke!!! får se om vi får kommet oss dit för at se och uppleva sjelva! saknar er masse klem klem fra Mellbystrand

2011-11-09 @ 22:40:04
Postat av: Katrine

jaha... skrev en lengre kommentar... men vet ej om den kom fram.. er ikke helt van med detta så jeg bara teste nu annu en gång och ser om det fukar.. klem klem

2011-11-09 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0