Gräsänka

Tre dagar sedan Tommy lämnade det amerikanska fastlandet för att prova sina vingar i Danmark och sedermera även Frankrike, och jag är redan trött på att plocka ur diskmaskinen och torka bänkskivor, helt klart en uppgift som han åtagit sig för evig tid och skött å det bästa. Det där med att röja undan ligger helt enkelt inte för mig, ungefär som att städa, jag är inte bra på det och man ska ju göra det man är bra på, eller? Men än så länge startar bilen, AC´n verkar dock ha lagt av, eller så är den avstängd, kan inte den där knappsatsen, men jag har nog en 27 grader, dvs lika med utetemperaturen dagtid, i sovrummet, så något tokigt är det. Däremot kollar jag till båten ungefär tre gånger om dagen och den flyter fortfarande, hade planer på att rasta den lite i lördags, men när vi väl lämnat av Tommy på flygplatsen gick solen i moln. Blev dock ändå en solskenskväll, Carina kom över och förbarmade sig över min osso buco, som familjen ratat kvällen innan till förmån för nyinköpt oxfilé av mannen, och vi hade en ytterst trevlig och vinstinn kväll. Eftersom Carina också är gräsänka, Fredrik är på mässa i Las Vegas i 1,5 vecka, gjorde vi en gemensam söndag också, varmed hon och Ida följde med och kollade på Alicias match som vanns med två noll, kul!

 

Rätt hård träning för Alicia just nu, skollaget i fotboll har precis börjat och de tränar en timme om dagen, tre gånger i veckan. Sedan har hon träning med vanliga laget och så vill det nya laget att hon ska träna med dem också. Första matchen i nya laget var i lördags och de 12 minuterna hon var inne var tydligen mer eller mindre nytt rekord för en nybörjare, de flesta får sitta på bänken de första tre matcherna. Dessutom spelar hon på topp, en något ovan position efter tre månader som back, ska bli spännande att se hur det går.

 

Efter matchen anlände vi  till en något försenad fika hos familjen Nordberg, där det firades Olofs bemärkelsedag och givetvis hade vi med oss paket. Ett par urläckra, svarta trosor i storleken 4 gånger XL, vilkens historia har sin upprinning i Åsas och Tobbes bröllop. Den påläste kan dra sig till minnes att den festen slutade i underkläderna i poolen och då Mia och Olof var mitt i flyttskedet och uppackningen var lite si och så och Olof dessutom kom stressad hem från jobbet för att ta en snabbdusch och sedan kasta sig iväg till en bröllopsfest där han anlände som siste deltagare, var det kanske förståeligt att han i bristen på kalsonger tog ett par av Mias trosor. In på småtimmarna vid pooldoppet gick ju detta faktum inte att dölja, men till vårt försvar kan jag meddela att vi faktiskt köpte två par kalsingar av ett gångbart märke också, vem är vi att skratta åt bäste vän som faller ner från tak? Hahaha!!!

 

Eftersom min italienska gryta var så fruktansvärt god, och eftersom vi var lata, käkade vi resterna igår kväll och hade planerat en historielektion åt barnen i form av maratontittande på ”Nord och Syd”. Visade sig tyvärr att jag köpt bok två när jag var hemma sist, någon som har bok ett så vore det kul om ni skickade hit den, på dvd alltså. Blev en minnenas backflash istället i form av Flashdance, grym musik, och sedan gick vi vidare på ”Nära och Kära” men där missade de vuxna deltagarna det mest då Åsa och Kickan dök upp efter sin middag på Maccaroni Grill, den prisbelönta ärtsoppekokerskan åkte däremot hem till fäderneslandet idag, däremot har Tobbe också lämnat för LV så nu är vi tre gräsänkor på Cory Lake….

 

Men inga fler ärtsoppemiddagar mitt i veckan, eller om det var punchens fel, men det går inte att kombinera med tennis  i alla fall. I torsdags spelade vi dubbel mot Gills och de har numera slått ihop sina tennislektioner och tränar i dubbelfattning mot vår tränare. Enligt coach Pete pratade de inte med varandra på två veckor efter vårt senaste spel där vi vann med 6-0 två gånger, men nu har de tagit sig, eller så var det ärtsoppan, slutade 4-6 och 2-6, vi vann om jag behöver förtydliga det…… Tommy föreslog ett partnerbyte, varvid den ytterst amerikanske Paul nästan rodnade, men efter bisarra språkförtydligande kunde det klargöras att han, Paul, började känna vittring av seger i luften och absolut ville spela ett game till i sin hustrus lag. Irma är hur cool som helst och medan männen fick avreagera sig i ett sista singelparti mot varandra, där svetten dröp som hagelskott i en duvsvärm mot marken, slog vi några loja bollar och konstaterade att det är en rät trevlig sport i alla fall. Imorgon ska jag följa med henne till tennisträning med spel för damer i grupp, lär bli intressant, tur man inte är en dålig förlorare. (Den gick ni inte på, va?)


Kommentarer
Postat av: Robert Axelsson

Är du portad från träningen?

(Fniss)

Har inte glömt tävlingarna på Nilssons Kick-offer, ve den som hamnade i samma lag som fru Nyberg, det var bara EN sak som gällde...

2012-03-12 @ 12:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0